Réussir dans les deux langues! – Success in both languages!

Ressources humaines ? Human Resources

AVIS NO 158

AFFICHAGE : 2022.09.27

TECHNICIEN OU TECHNICIENNE EN ADMINISTRATION

Ce poste régulier à temps plein est disponible immédiatement au centre administratif de la commission scolaire Riverside située au 7525 chemin de Chambly, Saint-Hubert, QC, J3Y 0N7. La personne fera partie de l’équipe des ressources humaines et sera sous la responsabilité de la direction des ressources humaines.

NATURE DU TRAVAIL: Le rôle principal et habituel de la personne salariée de cette classe d’emplois consiste à effectuer divers genres de travaux techniques reliés à la gestion des ressources humaines, à l’élaboration et à la mise en application de normes et des travaux reliés aux opérations administratives. Dans son travail, elle peut assister du personnel de soutien et du personnel cadre.

TÂCHES :

Procéder lors des embauches, à l’évaluation de la scolarité et de l’expérience pertinente en s’assurant de l’authenticité des documents produits afin de déterminer la classification et la rémunération du personnel.

S’assurer d’avoir les documents requis pour l’ouverture des nouveaux dossiers dans le système de paie.

Accueillir le nouveau personnel et le renseigner sur les conditions générales de travail et les avantages sociaux.

Faire le suivi concernant la période d’essai et la gestion de la permanence.

Gérer les listes d’ancienneté et de priorité et en faire la publication.

Effectuer la correspondance relative aux embauches et aux changements au niveau des condition d’emploi du personnel concerné.

Produire des bases de données concernant les postes des techniciens en éducation spécialisée, préposés aux handicapés, services de garde, ainsi que les vacances, les mises à pied et l’attribution de postes.

Répondre aux questions des employés relatives à leur rémunération.

Régimes de retraite:

Assurer le suivi du dossier des régimes de retraite RREGOP, RRE, RRPE notamment quant à l’admissibilité à la retraite et au rachat de service. Compléter les différents formulaires dont les demandes de rente de retrait, de partage du patrimoine familial, départ progressif, rachat de service, remboursement, prestation de survivant et validation de la participation au régime de retraite du personnel d’encadrement.

Responsable du rapport annuel à la CARRA : traitement des calendriers de paie, le transfert et approbation des fichiers, le traitement de la déclaration annuelle et anticipée, le traitement et la soumission ainsi que les corrections nécessaires.

Autres:

Mettre en application les conventions collectives, les lois et les règlements en lien avec les activités de son secteur.

Coordonner au besoin le travail du personnel de soutien impliqué dans la réalisation d’opérations techniques de son secteur d’activités et formuler des suggestions et des recommandations afin d’améliorer les opérations de celui-ci.

Au besoin, elle accomplit toute autre tâche connexe.

QUALIFICATIONS REQUISES :

Être titulaire d’un diplôme d’études collégiales en techniques administratives avec option appropriée à la classe d’emplois ou être titulaire d’un diplôme ou une attestation d’études dont l’équivalence est reconnue par l’autorité compétente.

AUTRES EXIGENCES :

Excellente connaissance de la langue française et anglaise, parlée et écrite.

Un bon sens de l’organisation et l’esprit d’initiative sont des atouts importants.

Une excellente connaissance des logiciels Word et Excel est nécessaire.

Une connaissance des régimes de retraite et du système paie et GRH de la GRICS est un atout.

HORAIRE: Du lundi au vendredi de 8h30 à 16h30 avec une pause-repas de 60 minutes.

TRAITEMENT: 847,35$ à 1141,20$ par semaine de 35 heures, selon qualifications et expérience.

LES CANDIDATURES DOIVENT ÊTRE SOUMISES AU PLUS TARD

LE 5 OCTOBRE 2022 À 16H.

La Commission scolaire Riverside souscrit à un programme d’accès à l’égalité en emploi et invite les femmes, les minorités visibles et ethniques, les autochtones et les personnes présentant un handicap à poser leur candidature.

NOTICE NO 158

POSTING: 2022.09.27

ADMINISTRATIVE TECHNICIAN

This regular full-time position is immediately available at the Riverside School Board office at 7525 Chemin Chambly, St. Hubert, QC, J3Y 0N7. The successful candidate will be a member of the Human Resources team and will report to the Director of Human Resources.

NATURE OF WORK: The principal and customary work of an employee in this class of employment consists in performing various technical tasks related to the management of human resources, development and implementation of standards and activities related to administrative operations. As part of his or her duties, the employee may assist administrative, technical support staff and administrators.

DUTIES:

With the hiring of new employees, verifies and determines the academic and professional qualifications of candidates, ensures the authenticity of documents produced and checks previous work records in order to establish the employee classification and remuneration.

Ensures the reception of all pertinent documents required to open a new file in the pay system.

Meets with and informs new employees of their general working conditions, social benefits, and remuneration.

Tracks employees’ probationary periods and the attainment of permanence.

Updates and publishes priority and seniority lists.

Handles correspondence relating to hiring and changes to conditions of employment.

Produces and manages the databases containing information on the positions of special education technicians, attendants to the handicapped and daycare employees, as well as for vacation days, layoffs and the assignment of positions.

Answers employees’ questions concerning their remuneration.

Pension Plans:

Manages and follows pension plan dossiers (RREGOP, RRE and RRPE) concerning eligibility for retirement and purchase of past services (“buy-backs”). Processes requests for pension, partition of the family patrimony, progressive retirement, reimbursement of pension deductions, payments of survivor benefits and validates the participation in a pension plan of the management personnel.

Is responsible for the annual report to CARRA: including the pay calendars, the transfer and receipt of files, annual and anticipated declarations as well as processing and submitting info and making appropriate corrections.

Other:

Applies collective agreements, laws and other applicable regulations concerning human resource management.

Coordinates the work of support staff in performing duties related to the implementation of programs involving technical operations and formulates suggestions and recommendations in order to improve operations within the department.

Performs any other related tasks.

REQUIRED QUALIFICATIONS:

Hold a Diploma of College Studies in Business Administration with an option appropriate for the class of employment, or a diploma or an attestation of studies recognized as equivalent by the competent authority.

OTHER REQUIREMENTS:

Proficient in English and French, written and spoken.

The candidate must have good organizational skills and be autonomous.

Excellent knowledge of Word and Excel are also required.

Knowledge of the different pension plans, and the GRICS pay system and GRH is an asset.

SCHEDULE: Monday to Friday, 8:30 a.m. to 4:30 p.m. with a 60-minute meal break.

SALARY: $847.35 to $1141.20 per 35-hour week, according to qualifications and experience.

APPLICATIONS MUST BE SUBMITTED BEFORE 4:00PM ON OCTOBER 5, 2022.

Riverside School Board has implemented an Equal Access Employment Program and encourages applications from women, members of visible and ethnic minorities, Aboriginal people and people with disabilities.

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Ressources humaines ? Human Resources

AVIS NO. 157 AFFICHAGE : 2022.09.27

OUVRIÈRE OU OUVRIER CERTIFIÉ D’ENTRETIEN 100%

Ce poste régulier à temps plein est présentement disponible, relevant du directeur des ressources matérielles de la Commission scolaire Riverside située au 7525 chemin de Chambly, à Saint-Hubert.

NATURE DU TRAVAIL :

Le rôle principal de la personne de cette classe d’emplois consiste à effectuer des travaux d’entretien, de réparation et de transformation relevant de plusieurs métiers du bâtiment.

TÂCHES:

La personne salariée de cette classe d’emplois exerce ordinairement son activité dans des endroits où il ne serait ni pratique ni nécessaire de faire appel, de façon continue, à du personnel de soutien manuel spécialisé; elle effectue des travaux d’entretien général tels que la réparation ou la réfection de bâtiments, d’installations sanitaires et d’installations mécaniques simples; elle peut également s’occuper de l’entretien préventif de l’équipement.

Elle est parfois appelée à coordonner des travaux effectués par des ouvrières ou ouvriers moins expérimentés ou non spécialisés.

Au besoin, elle accomplit toute autre tâche connexe

QUALIFICATIONS REQUISES:

Être titulaire d’un diplôme d’études professionnelles dans une des spécialités du bâtiment appropriées à la classe d’emplois ou être titulaire d’un diplôme ou d’une attestation reconnue par l’autorité compétente, et avoir huit (8) années d’expérience pertinente.

AUTRES EXIGENCES :

Maîtriser la langue française et posséder une connaissance fonctionnelle de la langue anglaise ;

Posséder un permis de conduire classe V et une voiture lors des déplacements sur le territoire ;

Être débrouillard(e) et autonome ;

Un DEP avec un certificat de compétence valide de la CCQ ou une équivalence émise par Emploi Québec.

Un certificat médical attestant que le candidat est physiquement capable de faire le travail est requis pour tous les candidats de l’extérieur.

Connaissance de l’entretien préventif et curatif des systèmes CVAC.

HORAIRE : Du lundi au vendredi, de 7 h 15 à 15 h 45, avec 45 minutes pour le repas.

SALAIRE : 993,16 $ par semaine de 38,75 heures + prime de rétention

LES CANDIDATURES DOIVENT ÊTRE SOUMISES AU PLUS TARD LE 5 OCTOBRE 2022 À 16H.

La Commission scolaire Riverside souscrit à un programme d’accès à l’égalité en emploi et invite les femmes, les minorités visibles et ethniques, les autochtones et les personnes présentant un handicap à poser leur candidature.

NOTICE NO. 157 POSTING: 2022.09.27

CERTIFIED MAINTENANCE WORKMAN 100%

This full-time regular position is currently available, reporting to the Director of Material Resources at Riverside School Board located at 7525 chemin Chambly, St. Hubert.

NATURE OF WORK:

The principal and customary work of an employee in this class of employment consists in performing

maintenance, repair and renovation work falling under several building trades.

CHARACTERISTIC FUNCTIONS:

The employee in this class of employment ordinarily carries out his or her activities in places where it would be neither practical nor necessary to continuously call upon qualified workmen. He or she performs general maintenance work, such as repairing or renovating buildings, sanitary installations and simple mechanical installations. He or she may also carry out the preventive maintenance of equipment.

On occasion, he or she may be required to coordinate the work of less experienced or nonspecialized workmen.

If need be, he or she performs any other related duty.

REQUIRED QUALIFICATIONS:

Hold a Diploma of Vocational Studies in a pertinent building specialty for the class of employment or a diploma or an attestation of studies recognized as equivalent by the competent authority and have eight (8) years of pertinent experience.

OTHER REQUIRMENTS:

Have excellent knowledge of the French language and have a working knowledge of the English

language.

Have a class V driver’s license and a car for traveling within the territory.

Be resourceful and independent.

A vocational diploma with a valid CCQ license or Emploi Quebec equivalent.

A medical certificate confirming that the candidate is physically capable of doing the job will be required for all outside candidates.

Knowledge of preventative and curative maintenance on HVAC systems.

SCHEDULE: Monday to Friday from 7:15 a.m. to 3:45 p.m. with a 45-minute lunch.

SALARY: $993.16 for a 38.75 hour week + Retention premium.

APPLICATIONS MUST BE SUBMITTED BEFORE 4:00PM ON OCTOBER 5, 2022.

Riverside School Board has implemented an Equal Access Employment Program and encourages applications from women, members of visible and ethnic minorities, Aboriginal people and people with disabilities.

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Ressources humaines ? Human Resources

AVIS NO 156 AFFICHAGE: 2022.09.27

AGENTE OU AGENT DE BUREAU, CLASSE I (100%)

REMPLACEMENT

Ce poste temporaire à temps plein est présentement disponible aux bureaux administratifs de la Commission scolaire Riverside situés au 7525 chemin de Chambly, à Saint-Hubert.

NATURE DU TRAVAIL:

Le rôle principal et habituel de la personne salariée de cette classe d’emplois consiste à effectuer diverses tâches administratives selon des directives, des méthodes ou des procédures précises et nécessitant des choix routiniers basés sur un nombre limité d’éléments.

TÂCHES :

La personne salariée de cette classe d’emplois compile des données, effectue des calculs simples et en produit des rapports; remplit des formulaires, des fiches, des bons de commande, des lettres types, des avis ou toute autre pièce simple du même genre et les expédie, au besoin.

Elle reçoit et transmet des appels téléphoniques; prend et transmet les messages et les télécopies; fournit les renseignements d’ordre général au téléphone ou en personne; accueille et, au besoin, dirige les visiteurs; remplit des rapports relatifs aux appels téléphoniques; elle enregistre des messages pour le répondeur.

Elle effectue la saisie, à l’ordinateur, de textes et de diverses données à partir de manuscrits ou de toute autre source; vérifie l’exactitude de ces entrées ou celles de diverses listes ou documents.

Elle peut être appelée à exercer une surveillance dans les locaux à l’occasion de passation de tests d’aptitude.

Elle peut être appelée à recevoir, estampiller, trier et classer le courrier et voit à sa distribution; peut, au besoin, photocopier des documents.

Elle utilise un ordinateur et les divers logiciels nécessaires pour l’exécution de ses travaux tels que traitement de texte, bases de données, tableurs et programmes maison; utilise le courrier électronique.

Elle peut être appelée à apporter une aide ponctuelle à des collègues pour l’utilisation de logiciels et programmes propres à leur travail commun.

Elle peut être appelée à apporter une aide à des collègues en cas de débordement de travail.

Elle peut être appelée à initier au travail les nouvelles agentes ou nouveaux agents de bureau, classe I.

L’employé sera appelé à soutenir le bureau du directeur général et celui du secrétaire général.

L’employé sera tenu de répondre à la correspondance reçue via info@rsb.qc.ca.

Au besoin, elle accomplit toute autre tâche connexe.

QUALIFICATIONS REQUISES :

Être titulaire d’un diplôme d’études professionnelles dans une spécialité appropriée à la classe d’emplois ou être titulaire d’un diplôme de 5e année du secondaire ou être titulaire d’un diplôme ou d’une attestation d’études dont l’équivalence est reconnue par l’autorité compétente, et avoir une (1) année d’expérience pertinente.

AUTRE EXIGENCES :

Avoir des connaissances en bureautique.

Avoir une excellente connaissance de l’anglais et du français, parlé et écrit de la langue française et anglaise, à l’oral et à l’écrit.

HORAIRE : Lundi au vendredi de 8h30 à 16h30, avec une pause repas d’une heure.

TRAITEMENT : 782,60 $ à 875,00 $ par semaine de 35 heures, selon qualifications et expérience.

LES CANDIDATURES DOIVENT ÊTRE SOUMISES AU PLUS TARD LE 5 OCTOBRE 2022 À 16H.

La Commission scolaire Riverside souscrit à un programme d’accès à l’égalité en emploi et invite les femmes, les minorités visibles et ethniques, les autochtones et les personnes présentant un handicap à poser leur candidature.

NOTICE NO. 156 POSTING: 2022.09.27

OFFICE AGENT, CLASS I (100%)

REPLACEMENT

This temporary full-time position is available at the administrative offices of Riverside School Board located at 7525 chemin Chambly, Saint-Hubert, Quebec, J3Y 0N7

NATURE OF THE TASK:

The principal and customary work of an employee in this class of employment consists in performing a variety of administrative duties according to established instructions, methods or procedures and requiring routine decisions based on a limited number of elements.

CHARACTERISTIC FUNCTIONS:

The employee in this class of employment compiles data, performs simple calculations and prepares reports; fills out forms, cards, purchase orders, form letters, notices or any other simple document of the same nature and forwards them, as required;

The employee takes and transfers telephone calls; receives and forwards messages and facsimiles; provides information of a general nature on the telephone or in person; greets and, if necessary, directs visitors; drafts notes concerning telephone calls; records answering-machine messages.

The employee may be required to enter, in a computer, texts and various data from manuscripts or other sources; verifies the accuracy of the data or any other data contained on a list or document.

The employee may be required to carry out supervision in premises where aptitude tests are being

administered.

The employee may be required to receive, stamp, sort and file mail and ensures its distribution. If need be, may photocopy documents.

The employee uses a computer and the necessary software to perform his or her duties related to word processing, database entry, spreadsheets and in-house programs; he or she uses e-mail.

The employee may be required to help, on occasion, colleagues with the common software and programs used.

The employee may be required to help, on occasion, colleagues with overflow of work.

The employee may be required to train new class I office agents.

The employee will be required to support the office of the Director General and that of the Secretary General

The employee will be required to respond to the correspondence received via info@rsb.qc.ca

If need be, he or she performs any other related duty.

REQUIRED QUALIFICATIONS:

Hold a Diploma of Vocational Studies in a specialty appropriate for the class of employment, a Secondary School Diploma or a diploma or an attestation of studies recognized as equivalent by the competent authority, and have at least one (1) year of pertinent experience.

OTHER REQUIREMENTS:

Have a basic knowledge of office automation.

Excellent knowledge of English and French, spoken and written.

Excellent organizational skills and the ability to relate well with the public and staff are important assets.

SCHEDULE: Monday to Friday, from 8:30 a.m. to 16:30 p.m. with a one-hour meal break.

SALARY: $782.60 to $875.00 per 35-hour week, according to qualifications and experience.

APPLICATIONS MUST BE SUBMITTED BEFORE 4:00PM ON OCTOBER 5, 2022.

Riverside School Board has implemented an Equal Access Employment Program and encourages applications from women, members of visible and ethnic minorities, Aboriginal people and people with disabilities.

Réussir dans les deux langues! – Success in both languages!

Ressources humaines ? Human Resources

AVIS NO. 154

AFFICHAGE : 2022.09.23

CONSEILLÈRE OU CONSEILLER PÉDAGOGIQUE RÉGIONAL – INTÉGRATION DES TECHNOLOGIES

POUR LA FORMATION GÉNÉRALE DES ADULTES

Ce nouveau poste régional temporaire à temps plein en tant que conseillère ou conseiller pédagogique RÉCIT- FGA est présentement disponible aux bureaux administratifs de la Commission scolaire Riverside situés au 7525 chemin de Chambly à Saint-Hubert pour l’ensemble des neuf (9) commissions scolaires anglophones.

NATURE DU TRAVAIL :

La personne conseille le personnel cadre, les enseignants et les autres professionnels relativement à l’intégration des technologies, l’implantation, au développement, à l’évaluation des programmes d’enseignement, à l’organisation scolaire qui convient et au choix et à l’utilisation des méthodes, des techniques, de l’équipement et du matériel didactique.

DESCRIPTION DE TÂCHES:

S’occupe de l’intégration des technologies auprès des centres de l’éducation des adultes de toutes les commissions scolaires anglophones.

Aide la direction à établir un plan de formation professionnelle pour les centres.

Participe à la coordination des cours offerts en ligne.

Offre du soutien aux enseignants, aux professionnels et aux administrateurs de l’éducation des adultes.

Se tient au courant des recherches, des innovations dans le domaine pédagogique, particulièrement en ce qui concerne les programmes et méthodes pédagogiques, les activités complémentaires, les manuels et autre matériel didactique et de l’évaluation du rendement scolaire.

Fournit des renseignements sur les nouvelles exigences et engage, dans son milieu, un processus continu d’évaluation.

Identifie et produit des données statistiques pertinentes pour aider à la prise de décisions.

Occupe un rôle primordial d’animation pédagogique auprès du personnel enseignant de sa (ses) discipline(s) sous sa responsabilité.

Conseille et soutient les nouveaux enseignants de l’éducation des adultes.

Offre une variété d’ateliers et de la formation de développement professionnel au cours de l’année scolaire.

Partage de l’information pédagogique sur les réseaux sociaux.

Travaille en étroite collaboration avec l’ensemble du réseau RÉCIT y compris les services AGE et FGA régionaux et provinciaux, afin d’harmoniser la formation offerte dans les neuf (9) commissions scolaires anglophones.

Participe à divers comités et conférences.

Produit un plan d’action annuel selon les attentes du MEQ, un rapport semi-annuel et un rapport de fin d’année pour PROCEDE et le MEQ.

Gère ses dépenses et en fait le rapport au fiduciaire du RÉCIT-FGA, dans ce cas-ci la Commission scolaire Riverside, Camille Francois, coordinatrice des services d’éducation aux adultes et de la formation professionnelle.

QUALIFICATIONS :

Diplôme universitaire terminal de premier cycle dans un champ de spécialisation approprié à l’emploi, notamment en éducation;

Forte connaissance dans l’utilisation des technologies et des programmes éducatifs;

Une bonne maitrise de la langue française à l’écrit et à l’oral, et de la langue anglaise pour participer aux réunions provinciales et pour la reddition de comptes auprès du MEQ.

AUTRE EXIGENCE :

Ce poste consiste à offrir un soutien à tous les centres de la province de Québec. Bien que la Commission scolaire Riverside fourni un bureau pour la personne choisie, celle-ci sera appelée à voyager afin de visiter les neuf (9) commissions scolaire anglophones et leurs centres d’éducation des adultes, et ce, sur une base quotidienne. Le soutien en ligne est également encouragé.

SALAIRE ANNUEL DE BASE :

Selon la convention collective des professionnel(le)s, soit de 49 456,00 $ à 92 027,26 $ (35 heures/semaine) selon qualifications et expérience.

LES CANDIDATURES DOIVENT ETRE SOUMISES AU PLUS TARD LE 6 OCTOBRE 2022 À 16H00, PAR L’INTERMÉDIAIRE DE APPLY TO EDUCATION.

La Commission scolaire Riverside est un employeur qui souscrit au principe de l’égalité d’accès à l’emploi. La Commission scolaire Riverside souscrit à un programme d’accès à l’égalité en emploi et invite les femmes, les minorités visibles et ethniques, les autochtones et les personnes présentant un handicap à poser leur candidature.

NOTICE NO. 154

POSTING: 2022.09.23

EDUCATION CONSULTANT FOR ADULT EDUCATION, REGIONAL – INTEGRATION OF TECHNOLOGY

Candidates are invited to send their applications for this temporary full-time regional position as RECITAGE Educational Consultant now available for the nine (9) English School Boards, with office at 7525, chemin de Chambly in St. Hubert, Quebec.

NATURE OF WORK:

Responsible for assisting and advising the administrators, teachers, and other professionals in Adult General Education (AGE) on matters concerning the integration of technology in the implementation, development and evaluation of educational programs, the appropriate academic organization and the selection and use of methods, techniques, equipment, and teaching materials.

DESCRIPTION OF TASKS:

Promote the integration of technology in AGE centres across the nine (9) English school boards.

Assist administration in establishing a PD plan for the AGE centres.

Help in the coordination of courses offered on-line.

Provides support for AGE teachers, professionals, and administrators.

Keeps abreast of research and new developments in the areas of curricula, educational methods, complimentary activities, educational materials, and evaluation of academic performance.

Provide information on new requirements and encourage a process of continuous evaluation within the milieu.

Identifies and produces pertinent statistical data to help in decision making.

Stimulates the educational interests of teachers.

Provide advice and support to new AGE teachers.

Offer a variety of workshops and professional development training during the school year.

Share educational information through social media.

Work in close collaboration with the entire RECIT network including regional and Provincial AGE and FGA services to align the training offered in the nine (9) English School Boards.

Participate in various committees and conferences.

Produce a yearly action plan based on the MEQ expectations, a mid-year report and an end of year report for PROCEDE and the MEQ.

Manage their expenses and report to the School Board Fiduciary of the RECIT-AGE, in this case Riverside School Board, Camille Francois, Coordinator of Adult Education and Vocational Training Educational Services.

QUALIFICATIONS:

A bachelor’s degree in an appropriate specialty, notably education.

High knowledge of use of technology and pedagogical curriculums.

Proficient in French (written and spoken) and English to participate in Provincial meetings and report to the MEQ.

Participate in various committees and conferences.

OTHER REQUIREMENT:

The nature of this position is to support all centres in the province of Quebec. Although an office is provided at RSB, travelling to the nine (9) English School Boards and their Adult General Education centres is a daily necessity, on-line support is also encouraged.

ANNUAL BASIC SALARY:

In accordance with the Professionals’ Agreement: 49, 456.00 $ to 92, 027.26 $ (35 hours/week) according to qualifications and experience.

APPLICATIONS MUST BE SUBMITTED BEFORE 4:00PM ON OCTOBER 6, 2022 THROUGH APPLY TO EDUCATION.

Riverside School Board is an equal opportunity employer. Riverside School Board has implemented an Equal Access to Employment Program and encourages applications from women, members of visible and ethnic minorities, Aboriginal people and handicapped persons.

Réussir dans les deux langues! – Success in both languages!

Ressources humaines ? Human Resources

AVIS NO. 153

AFFICHAGE : 2022.09.23

CONSEILLÈRE OU CONSEILLER PÉDAGOGIQUE RÉGIONAL – INTÉGRATION DES TECHNOLOGIES

POUR LA FORMATION GÉNÉRALE DES ADULTES

Ce nouveau poste régional temporaire à temps plein en tant que conseillère ou conseiller pédagogique RÉCIT- FGA est présentement disponible aux bureaux administratifs de la Commission scolaire Riverside situés au 7525 chemin de Chambly à Saint-Hubert pour l’ensemble des neuf (9) commissions scolaires anglophones.

NATURE DU TRAVAIL :

La personne conseille le personnel cadre, les enseignants et les autres professionnels relativement à l’intégration des technologies, l’implantation, au développement, à l’évaluation des programmes d’enseignement, à l’organisation scolaire qui convient et au choix et à l’utilisation des méthodes, des techniques, de l’équipement et du matériel didactique.

DESCRIPTION DE TÂCHES:

S’occupe de l’intégration des technologies auprès des centres de l’éducation des adultes de toutes les commissions scolaires anglophones.

Aide la direction à établir un plan de formation professionnelle pour les centres.

Participe à la coordination des cours offerts en ligne.

Offre du soutien aux enseignants, aux professionnels et aux administrateurs de l’éducation des adultes.

Se tient au courant des recherches, des innovations dans le domaine pédagogique, particulièrement en ce qui concerne les programmes et méthodes pédagogiques, les activités complémentaires, les manuels et autre matériel didactique et de l’évaluation du rendement scolaire.

Fournit des renseignements sur les nouvelles exigences et engage, dans son milieu, un processus continu d’évaluation.

Identifie et produit des données statistiques pertinentes pour aider à la prise de décisions.

Occupe un rôle primordial d’animation pédagogique auprès du personnel enseignant de sa (ses) discipline(s) sous sa responsabilité.

Conseille et soutient les nouveaux enseignants de l’éducation des adultes.

Offre une variété d’ateliers et de la formation de développement professionnel au cours de l’année scolaire.

Partage de l’information pédagogique sur les réseaux sociaux.

Travaille en étroite collaboration avec l’ensemble du réseau RÉCIT y compris les services AGE et FGA régionaux et provinciaux, afin d’harmoniser la formation offerte dans les neuf (9) commissions scolaires anglophones.

Participe à divers comités et conférences.

Produit un plan d’action annuel selon les attentes du MEQ, un rapport semi-annuel et un rapport de fin d’année pour PROCEDE et le MEQ.

Gère ses dépenses et en fait le rapport au fiduciaire du RÉCIT-FGA, dans ce cas-ci la Commission scolaire Riverside, Camille Francois, coordinatrice des services d’éducation aux adultes et de la formation professionnelle.

QUALIFICATIONS :

Diplôme universitaire terminal de premier cycle dans un champ de spécialisation approprié à l’emploi, notamment en éducation;

Forte connaissance dans l’utilisation des technologies et des programmes éducatifs;

Une bonne maitrise de la langue française à l’écrit et à l’oral, et de la langue anglaise pour participer aux réunions provinciales et pour la reddition de comptes auprès du MEQ.

AUTRE EXIGENCE :

Ce poste consiste à offrir un soutien à tous les centres de la province de Québec. Bien que la Commission scolaire Riverside fourni un bureau pour la personne choisie, celle-ci sera appelée à voyager afin de visiter les neuf (9) commissions scolaire anglophones et leurs centres d’éducation des adultes, et ce, sur une base quotidienne. Le soutien en ligne est également encouragé.

SALAIRE ANNUEL DE BASE :

Selon la convention collective des professionnel(le)s, soit de 49 456,00 $ à 92 027,26 $ (35 heures/semaine) selon qualifications et expérience.

LES CANDIDATURES DOIVENT ETRE SOUMISES AU PLUS TARD LE 6 OCTOBRE 2022 À 16H00, PAR L’INTERMÉDIAIRE DE APPLY TO EDUCATION.

La Commission scolaire Riverside est un employeur qui souscrit au principe de l’égalité d’accès à l’emploi. La Commission scolaire Riverside souscrit à un programme d’accès à l’égalité en emploi et invite les femmes, les minorités visibles et ethniques, les autochtones et les personnes présentant un handicap à poser leur candidature.

NOTICE NO. 153

POSTING: 2022.09.23

EDUCATION CONSULTANT FOR ADULT EDUCATION, REGIONAL – INTEGRATION OF TECHNOLOGY

Candidates are invited to send their applications for this temporary full-time regional position as RECITAGE Educational Consultant now available for the nine (9) English School Boards, with office at 7525, chemin de Chambly in St. Hubert, Quebec.

NATURE OF WORK:

Responsible for assisting and advising the administrators, teachers, and other professionals in Adult General Education (AGE) on matters concerning the integration of technology in the implementation, development and evaluation of educational programs, the appropriate academic organization and the selection and use of methods, techniques, equipment, and teaching materials.

DESCRIPTION OF TASKS:

Promote the integration of technology in AGE centres across the nine (9) English school boards.

Assist administration in establishing a PD plan for the AGE centres.

Help in the coordination of courses offered on-line.

Provides support for AGE teachers, professionals, and administrators.

Keeps abreast of research and new developments in the areas of curricula, educational methods, complimentary activities, educational materials, and evaluation of academic performance.

Provide information on new requirements and encourage a process of continuous evaluation within the milieu.

Identifies and produces pertinent statistical data to help in decision making.

Stimulates the educational interests of teachers.

Provide advice and support to new AGE teachers.

Offer a variety of workshops and professional development training during the school year.

Share educational information through social media.

Work in close collaboration with the entire RECIT network including regional and Provincial AGE and FGA services to align the training offered in the nine (9) English School Boards.

Participate in various committees and conferences.

Produce a yearly action plan based on the MEQ expectations, a mid-year report and an end of year report for PROCEDE and the MEQ.

Manage their expenses and report to the School Board Fiduciary of the RECIT-AGE, in this case Riverside School Board, Camille Francois, Coordinator of Adult Education and Vocational Training Educational Services.

QUALIFICATIONS:

A bachelor’s degree in an appropriate specialty, notably education.

High knowledge of use of technology and pedagogical curriculums.

Proficient in French (written and spoken) and English to participate in Provincial meetings and report to the MEQ.

Participate in various committees and conferences.

OTHER REQUIREMENT:

The nature of this position is to support all centres in the province of Quebec. Although an office is provided at RSB, travelling to the nine (9) English School Boards and their Adult General Education centres is a daily necessity, on-line support is also encouraged.

ANNUAL BASIC SALARY:

In accordance with the Professionals’ Agreement: 49, 456.00 $ to 92, 027.26 $ (35 hours/week) according to qualifications and experience.

APPLICATIONS MUST BE SUBMITTED BEFORE 4:00PM ON OCTOBER 6, 2022 THROUGH APPLY TO EDUCATION.

Riverside School Board is an equal opportunity employer. Riverside School Board has implemented an Equal Access to Employment Program and encourages applications from women, members of visible and ethnic minorities, Aboriginal people and handicapped persons.

Réussir dans les deux langues! – Success in both languages!

Ressources humaines ? Human Resources

AVIS NO 155

AFFICHAGE : 2022.09.23

SECRÉTAIRE DE GESTION

REMPLACEMENT TEMPORAIRE

Ce poste temporaire à temps plein est disponible du 10 octobre 2022 et ce jusqu’ à la fin du mois de septembre 2023 au centre administratif de la Commission scolaire Riverside, aux ressources humaines.

NATURE DU TRAVAIL :

Le rôle principal et habituel de l’employé de cette classe d’emploi consiste à effectuer, de manière relativement autonome, des tâches de secrétariat de nature complexe auprès de la direction et de la direction adjointe des ressources humaines.

TÂCHES :

Le travail de la personne salariée de cette classe d’emploi comprend la recherche, la cueillette et l’agencement de renseignements à inclure dans la création de rapports et de correspondance. Son rôle propre étant d’assister sa patronne dans l’exécution de tâches cléricales, elle a la responsabilité de fournir elle-même réponses à certaines questions relevant de sa compétence d’une part et de préparer la synthèse des problèmes et questions complexes afin de les transmettre à sa patronne d’autre part; de même, elle peut acheminer les réponses obtenues. Elle est responsable de la coordination des cédules et voit au bon fonctionnement des opérations quotidiennes du Service. Elle reçoit les visiteurs et les réfère au besoin à l’administrateur approprié. Elle voit à l’organisation matérielle des réunions et évènements spéciaux, convoque les participants, prépare les dossiers nécessaires, rédige selon les instructions reçues un projet d’ordre du jour en fonction des sujets recueillis et, au besoin, assiste à ces réunions et rédige un projet de compte rendu ou de procès-verbal. Elle rédige, à partir d’indications sommaires, des notes de service ou des communiqués, elle participe à l’élaboration du système de classement, elle archive les documents de son secteur selon la politique en vigueur. Elle peut être appelée à apporter une aide ponctuelle à des collègues pour l’utilisation de logiciels et programmes propres à leur travail commun. Elle assume une partie des responsabilités pour le bon fonctionnement du système automatisé de suppléance pour les enseignant(e)s (Scolago). Au besoin, elle accomplit toute autre tâche connexe.

QUALIFICATIONS :

Diplôme d’études professionnelles en secrétariat ou être titulaire d’un diplôme de 5e année du secondaire ou être titulaire d’un diplôme ou d’une attestation d’études dont l’équivalence est reconnue par l’autorité compétente et avoir quatre (4) années d’expérience pertinente.

AUTRES EXIGENCES :

Bonnes connaissances en bureautique ;

Démontrer de solides compétences relationnelles ;

Excellente connaissance du français et de l’anglais, parlé et écrit.

HORAIRE : 8 h 30 à 16 h 30 (une heure pour repas).

TRAITEMENT : 788,90 $ à 910,00 $ par semaine de 35 heures, selon qualifications et expérience.

LES CANDIDATURES DOIVENT ÊTRE SOUMISES AU PLUS TARD LE 3 OCTOBRE 2022 À 16H.

La Commission scolaire Riverside souscrit à un programme d’accès à l’égalité en emploi et invite les femmes, les minorités visibles et ethniques, les autochtones et les personnes présentant un handicap à poser leur candidature.

NOTICE NO. 155 POSTING: 2022.09.23

EXECUTIVE SECRETARY

TEMPORARY REPLACEMENT

This temporary full-time position is available October 10, 2022 until the end of September 2023 at the Riverside School Board office, in Human Resources.

NATURE OF WORK:

The principal and customary work of the employee in this class of employment consists of carrying out, in a relatively autonomous manner, secretarial duties of a complex nature for the Director and the Assistant Director of Human Resources.

DUTIES:

In addition to the normal functions of a secretary, his/her work includes research, the gathering and arrangement of information to be included in the creation of reports and correspondence. As it is his/her function to undertake certain clerical duties on behalf of his/her employer, the executive secretary is responsible for replying to questions within his/her competence on the one hand, and preparing a synthesis of complicated problems and questions for transmittal to his/her employer on the other hand. In the same manner, he/she may dispatch answers received. He/she is responsible for the coordination and follow-up of schedules and for the smooth functioning of the daily operation of the Human Resources Department. He/she receives visitors and refers them to the appropriate administrator, as necessary. The employee organizes meetings and special events, convenes participants and prepares the necessary files, as instructed, he/she prepares a draft agenda of the subjects received and, if necessary, attends meetings and prepares a draft of the minutes. He/she drafts memorandums or bulletins from brief notes and works with others to set up a filing system; archives the documents in his/her sector according to the policy in effect. He/she may be required to help, on occasion, colleagues with the common software and programs used. He/she assumes part of the responsibilities for the functioning of the Automated Substitution System for Teachers (Scolago). When need be, performs any other related task.

QUALIFICATIONS:

Diploma of Vocational Studies in Secretarial Studies, a Secondary School Diploma or a diploma or an attestation of studies recognized as equivalent and have four (4) years of pertinent experience

OTHER REQUIREMENTS:

Sound knowledge of office automation

Demonstrated strong relational skills

Excellent knowledge of French and English, both written and spoken

SCHEDULE: 8:30 a.m. to 4:30 p.m. (one hour lunch).

SALARY: $788.90 to $910.00 per 35-hour week, according to qualifications and experience.

APPLICATIONS MUST BE SUBMITTED BEFORE 4:00PM ON OCTOBER 3, 2022.

Riverside School Board has implemented an Equal Access Employment Program and encourages applications from women, members of visible and ethnic minorities, Aboriginal people and people with disabilities

Réussir dans les deux langues! – Success in both languages!

Ressources humaines ? Human Resources

AVIS NO. 141 À 152

AFFICHAGE: 2022.09.22

ÉDUCATRICES OU ÉDUCATEURS EN SERVICE DE GARDE

VEUILLEZ INDIQUER LE NUMÉRO DU POSTE ( 141 À 152) POUR LEQUEL VOUS POSTULEZ

POSTE #

POSITIONS

DISPONIBLES

STATUT

ÉCOLE

POSITION

COMBINÉE

HORAIRE

HEURES/EMAINE

141

Educ.

Service de garde

Regulier

JOHN ADAM

Non

Lundi à vendredi – 11:23 a.m. à 12:23 p.m.; 2:30 p.m. à 4:00 p.m. Plus planification

Jeudi – 1:15 p.m. à 2:30 p.m.

13h45m

142

Educ.

Service de garde

Reguier

ST. JUDE

Non

Lundi à vendredi: 12:20 p.m. à 1:15 p.m.

4 h 35

143

Educ.

Service de garde

Regulier

MOUNT BRUNO

Non

Lundi à vendredi – 11:35 a.m. à 12:35 p.m.;

2:35 p.m. à 4:00 p.m. Plus planification

Lundi, mardi, jeudi et vendredi –

11:20 a.m. à 11:35 a.m.

13h05m

144

Educ.

Service de garde

Regulier

CEDAR STREET

oui

Lundi à vendredi – 6:55 a.m. à 7:55 a.m.;

11:20 a.m. à 12:10 p.m.; 2:25 p.m. à 4:00 p.m. Plus planification mercredi et jeudi –

2:00 p.m. à 2:25 p.m.

17h55m

145

Educ.

Service de garde

Regulier

CEDAR STREET

Non

Lundi à vendredi – 11:20 a.m.à 12:10 p.m.;

2:25 p.m. à 4:00 p.m. Plus planification mercredi et jeudi – 2:00 p.m. à 2:25 p.m.

12h55m

146

Educ.

Service de garde

Regulier

WILLIAM LATTER

Non

Lundi à vendredi – 8:10 a.m. à 9:10 a.m.;

12:15 p.m. à 1:10 p.m.; 3:35 p.m. à 4:35 p.m. Plus planifiation mercredi –

11:00 a.m. à 12:15 p.m.

15h50m

147

Educ.

Service de garde

Regulier

ST. LAMBERT ELEM

Non

Lundi à vendredi – 12:20 p.m. à 1:20 p.m.;

3:20 p.m. à 5 p.m.

13h20m

148

Educ.

Service de garde

Regulier

ST. LAMBERT ELEM

Non

Lundi à vendredi – 3:20 p.m. à 5:00 p.m.

8h20m

149

Educ.

Service de garde

Remplacement

temporaire

ST. JOHNS ELEM

Non

Lundi à vendredi – 11:15 a.m.à 12:10 p.m.;

2:20 p.m. à 4:45 p.m. Plus planification mercredi 12:10 p.m. à 1:00 p.m.

17h30m

150

Educ.

Service de garde

Remplacement

temporaire

CEDAR STREET

oui

Lundi à vendredi – 4:00 p.m. à 6:00 p.m.

10h

151

Educ.

Service de garde

Remplacement

temporaire

ST. LAMBERT ELEM

Non

Lundi à vendredi – 12:20 p.m. à 1:20 p.m.;

3:20 p.m. à 5:15 p.m.

14h35

152

Educ.

Service de garde

Replacement

temporaire

WILLIAM LATTER

Non

Lundi à vendredi – 8:10 a.m. à 9:10 a.m.;

12:15 p.m. à 1:10 p.m.; 3:35 p.m. à 4:35 p.m. Plus planification mercredi–

11:00 a.m. à

12:15 p.m.

15h50m

NATURE DU TRAVAIL :

Organise, prépare et anime une variété d’activités favorisant, dans le cadre du projet éducatif de l’école, le développement global des élèves de l’éducation préscolaire et de l’enseignement primaire dont il/elle a la garde, tout en assurant leur bien-être et leur sécurité sous la responsabilité de la direction de l’école.

FONCTIONS CARACTÉRISTIQUES :

La personne prépare, anime et participe au déroulement d’activités telles que les activités sportives, culturelles, de détente et ludiques, tant intérieures qu’extérieures, selon la programmation établie et conformément aux méthodes d’interventions éducatives. Elle peut effectuer des recherches, entres autres, sur Internet afin de trouver des activités et des jeux convenant à son groupe et aux divers événements de l’année et elle peut créer certains jeux et bricolages adaptés à ses élèves. Elle aide les élèves au moment de l’habillage et du déshabillage. Elle prend note de la présence des élèves, aide à préparer et à prendre leurs repas et leurs collations en s’assurant que les règles d’hygiène et de bienséance sont respectées. Elle assure l’encadrement et la sécurité des élèves conformément aux règles de conduite, aux mesures de sécurité et aux recommandations des parents; elle leur prodigue les premiers soins et, au besoin, elle administre les médicaments selon les prescriptions médicales et conformément à la politique d’encadrement des élèves de l’école et aux instructions des parents. Elle avise les personnes concernées lorsque le comportement de l’enfant semble irrégulier. Elle s’assure de l’ordre et veille à la propreté du local, à l’entretien du matériel et de l’équipement. Elle peut être appelée à apporter, aux élèves qui le désirent, son soutien dans la réalisation des travaux scolaires en assurant un climat et un environnement propices pour effectuer les devoirs et les leçons. Elle peut être appelée à participer aux rencontres visant à élaborer un plan d’intervention personnalisé. Elle participe aux rencontres organisées par la technicienne ou le technicien en service de garde quant à l’organisation et au fonctionnement de ce dernier. Elle peut être appelée à utiliser un ordinateur et divers logiciels pour l’exécution de ses travaux. Au besoin, elle accomplit toute autre tâche reliée à son travail.

QUALIFICATIONS REQUISES :

Être titulaire d’un diplôme de 5e année du secondaire et de l’attestation d‘études professionnelles en service de garde ou être titulaire d’un diplôme et d’une attestation d’études dont l’équivalence est reconnue par l’autorité compétente, et avoir une (1) année d’expérience pertinente.

AUTRES EXIGENCES :

Être titulaire d’un document datant d’au plus trois (3) ans, attestant la réussite; soit d’un cours de secourisme général d’une durée minimal de huit (8) heures; soit d’un cours d’appoint d’une durée minimal de six (6) heures visant la mise à jour des connaissances acquises dans le cadre du cours mentionné au paragraphe précédent. Une expérience ayant permis d’acquérir une discipline personnelle, des aptitudes sur le plan de la psychologie et des relations humaines serait un atout. Doit être capable de communiquer en français et en anglais. Un DEC ou une attestation en technique d’éducation à l’enfance serait un atout.

HORAIRE: Tel qu’indiqué ci-dessus.

TRAITEMENT: $22,54 à $26,00 de l’heure selon les qualifications et l’expérience (Avantages sociaux selon la Convention collective 2020-20203)

LES CANDIDATURES DOIVENT ÊTRE SOUMISES AU PLUS TARD LE 28 SEPTEMBRE 2022 À 16H PAR L’INTERMÉDIAIRE DE APPLY TO EDUCATION.

La Commission scolaire Riverside souscrit à un programme d’accès à l’égalité en emploi et invite les femmes, les minorités visibles et ethniques, les autochtones et les personnes présentant un handicap à poser leur candidature.

NOTICE NO. 141 TO 152

POSTING: 2022.09.22

DAY CARE SERVICE EDUCATORS

PLEASE INDICATE WHICH POSTING NUMBER (141 TO 152) YOU ARE APPLYING ON

POSITION #

AVAILABLE POSITIONS

STATUS

SCHOOL

COMBINED POSITION

Hous

HOURS/WK

141

Daycare

Service

Educator

Regular

JOHN ADAM

No

Monday to Friday – 11:23 a.m. to 12:23 p.m.; 2:30 p.m. to 4:00 p.m. Plus planning Thursday – 1:15 p.m. to 2:30 p.m.

13h45m

142

Daycare

Service

Educator

Regular

ST. JUDE

No

Monday to Friday: 12:20 p.m. to 1:15 p.m.

4 h 35

143

Daycare

Service

Educator

Regular

MOUNT BRUNO

No

Monday to Friday – 11:35a.m. – 12:35 p.m.; 2:35 p.m. to 4:00 p.m. Plus planning Monday, Tuesday, Thursday and Friday – 11:20 a.m. to 11:35 a.m.

13h05m

144

Daycare

Service

Educator

Regular

CEDAR STREET

Yes

Monday to Friday – 6:55 a.m. to 7:55 a.m.; 11:20 a.m. to 12:10 p.m.; 2:25 p.m. to 4:00 p.m. Plus planning Wednesday and Thursday – 2:00 p.m. to 2:25 p.m.

17h55m

145

Daycare

Service

Educator

Regular

CEDAR STREET

No

Monday to Friday – 11:20 a.m. to 12:10 p.m.; 2:25 p.m. to 4:00 p.m. Plus planning Wednesday and Thursday – 2:00 p.m. to 2:25 p.m.

12h55m

146

Daycare

Service

Educator

Regular

WILLIAM LATTER

No

Monday to Friday – 8:10 a.m. to 9:10 a.m.; 12:15 p.m. to 1:10 p.m.; 3:35 p.m. to 4:35 p.m. Plus planning Wednesday – 11:00 a.m. to 12:15 a.m.

15h50m

147

Daycare

Service

Educator

Regular

ST. LAMBERT ELEM

No

Monday to Friday – 12:20 p.m. to 1:20 p.m.; 3:20 p.m. to 5 p.m.

13h20m

148

Daycare

Service

Educator

Regular

ST. LAMBERT ELEM

No

Monday to Friday – 3:20 p.m. to 5 p.m.

8h20m

149

Daycare

Service

Educator

Temporary – Replacement

ST. JOHNS ELEM

No

Monday to Friday – 11:15 a.m. to 12:10 p.m.; 2:20 p.m. to 4:45 p.m. Plus planning Wednesday 12:10 p.m. to 1:00 p.m.

17h30m

150

Daycare

Service

Educator

Temporary – Replacement

CEDAR STREET

Yes

Monday to Friday – 4:00 p.m. to 6:00 p.m.

10h

151

Daycare

Service

Educator

Temporary – Replacement

ST. LAMBERT ELEM

No

Monday to Friday – 12:20 p.m. to 1:20 p.m.; 3:20 p.m. to 5:15 p.m.

14h35

152

Daycare

Service

Educator

Temporary – Replacement

WILLIAM LATTER

No

Monday to Friday – 8:10 a.m. to 9:10 a.m.; 12:15 p.m. to 1:10 p.m.; 3:35 p.m. to 4:35 p.m. Plus planning Wednesday – 11:00 a.m. to 12:15 p.m.

15h50m

NATURE OF WORK:

The principal and customary work of a Daycare Educator consists in organizing, preparing and conducting a series of activities, in keeping with the educational project fostering the overall development of students in preschool and elementary school in his or her care while ensuring their health and safety on behalf of the Principal.

CHARACTERISTIC FUNCTIONS:

The person plans, conducts and participates in sports, cultural leisure and recreational activities, both indoors and outdoors, in keeping with the program and educational intervention strategies. He or she may conduct research using among other things, the Internet, to find activities and games suited for his or her group and for various events held during the year; may create games and crafts adapted to his or her students. He or she assists students in dressing and undressing. He or she records student attendance. He or she assists students in preparing and eating their meals and snacks, while ensuring that the rules promoting hygiene and well-being are observed. He or she ensures the supervision and safety of students in compliance with the rules of conduct, safety measures and recommendations of parents; administers first aid and, if necessary, administers medications according to medical requirements and the school’s policy and the parent’s instructions. He or she informs parents and all those concerned about a student’s behaviour. He or she maintains order and ensures the cleanliness of the premises and upkeep of material and equipment. He or she may be required to help those students who so desire with their school work while ensuring an appropriate atmosphere and environment conducive to doing their homework and lessons. He or she may be required to participate in meetings to draw up an individualized education plan. He or she takes part in meetings organized by the daycare service technician as regards to the organization and operation of the daycare service. He or she may be required to use a computer and various software to perform his or her duties. If need be, he or she may perform any related task.

QUALIFICATIONS REQUIRED:

To hold a Secondary V diploma and a Skills Training Certificate for school daycare or hold a diploma and an attestation of studies recognized as equivalent by the competent authority and have one (1) year of pertinent experience.

OTHER REQUIREMENTS

Hold a certificate dated no more than three (3) years attesting to the successful completion of: a standard first aid course of a minimum eight (8)-hour duration or a refresher course of a minimum six (6)-hour duration updating the skills acquired in the course. Experience in psychology and human relations would be an asset. Have excellent communication skills in English and French. A DEC or an attestation in Early Childhood Education will be an asset.

SCHEDULE: As indicated above.

SALARY: $22.54 to $26.00 per hour according to qualifications and experience. (Benefits according to the 2020-2023 Collective Agreement).

APPLICATIONS MUST BE SUBMITTED BEFORE 4:00PM ON SEPTEMBER 28, 2022 THROUGH APPLY TO EDUCATION.

Riverside School Board has implemented an Equal Access Employment Program and encourages applications from women, members of visible and ethnic minorities, Aboriginal people and people with disabilities

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Ressources humaines ? Human Resources

AVIS NO 139 AFFICHAGE : 2022.09.19

TECHNICIENNE OU TECHNICIEN EN INFORMATIQUE (100 %)

Technologie

Ce poste régulier à temps plein est présentement disponible au département des services éducatifs et technologiques de la Commission scolaire Riverside situé au 7525, chemin de Chambly à Saint-Hubert.

Si les technologies vous passionnent, si vous adorez travailler en collaboration, cet emploi pourrait bien être le vôtre.

Les services éducatifs et technologiques offrent un soutien varié, direct et indirect, aux divers départements de la commission scolaire, aux équipes-écoles, aux directions, au personnel enseignant, aux élèves et aux parents. En ce qui a trait à la technologie, ils ont la responsabilité notamment de l’infrastructure technologique, de la sécurité de l’information et des systèmes, des équipements informatiques et des logiciels ainsi que de l’utilisation des technologies pour l’enseignement et l’apprentissage. Comme membre de cette équipe, vous contribuerez à ces dossiers importants.

NATURE DU TRAVAIL : Selon le plan de classification, le rôle principal et habituel de la personne salariée de cette classe d’emplois consiste à programmer ou modifier des applications maison, à assumer la gestion de réseaux, à effectuer les dépannages les plus complexes auprès des utilisatrices et utilisateurs de l’informatique, et à assister les analystes en informatique dans la conception et l’élaboration de systèmes.

TACHES : La personne salariée de cette classe d’emplois programme ou modifie des applications, liées à la gestion de la paie ou des écoles, notamment, en se servant des langages de programmation appropriés pour répondre à des besoins ponctuels des utilisateurs et utilisatrices; elle teste des logiciels et des programmes et, au besoin, les adapte pour s’assurer qu’ils sont compatibles avec les systèmes existants et pour s’assurer, dans la mesure de leur compétence, qu’ils répondent aux besoins des utilisatrices et utilisateurs.

Elle met en œuvre un système de gestion d’identité qui lie les applications par Active Directory.

Elle gère des réseaux; elle les installe et les configure avec Exchange, Office 365 ou Google Classrooms, ou contrôle l’installation de composants selon des procédures qu’elle établit; elle teste, modifie et met à niveau des réseaux informatiques; elle conçoit et contrôle l’application de diverses procédures reliées à l’utilisation des réseaux et des équipements, notamment celles qui concernent les copies de sécurité, la destruction de fichiers périmés et l’entretien des appareils.

Elle agit comme personne-ressource pour les dépannages les plus complexes sur le plan matériel et logiciel notamment pour l’installation et la configuration et, au besoin, elle effectue ces installations et configurations.

Elle rédige des instructions d’utilisation des logiciels et des applications et participe à la formation des utilisateurs et utilisatrices.

Au besoin, elle peut être appelée à assister l’analyste lors de l’analyse, de la conception et de l’élaboration de systèmes informatiques.

Elle peut être appelée à contrôler l’exécution des travaux en informatique.

Elle peut être appelée à initier des techniciennes ou techniciens moins expérimentés de même qu’à coordonner le travail du personnel de soutien dans les tâches accomplies par ce personnel relativement à la réalisation de programmes d’opérations techniques dont elle est responsable.

Elle participe activement à l’amélioration du service à la clientèle.

Elle peut être appelée à rédiger des outils de documentation procédurale pour les utilisateurs.

Elle fournit un soutien technique au personnel des écoles, des centres et des bureaux administratifs.

Elle peut être appelée à extraire des données.

Elle peut être appelée à créer des ressources.

Au besoin, la personne accomplit toute autre tâche connexe.

QUALIFICATIONS : Être titulaire d’un diplôme d’études collégiales en techniques de l’informatique avec option informatique de gestion ou être titulaire d’un diplôme ou d’une attestation d’études dont l’équivalence est reconnue par l’autorité compétente, ou expérience connexe pertinente.

AUTRES EXIGENCES :

Excellente connaissance de l’anglais et du français, à l’oral et à l’écrit.

Connaissance des logiciels Microsoft, Office 365, Google Classroom, PowerShell, réseautique, Microsoft Azure et SQL.

Fortes aptitudes à la collaboration et au travail d’équipe.

HORAIRE : 8 h 00 à 16 h 00 avec une heure pour le repas de midi à 13 h 00.

TRAITEMENT : 847,35 $ à 1 131,20 $ par semaine de 35 heures, selon qualifications et expérience.

LES CANDIDATURES DOIVENT ÊTRE SOUMISES AU PLUS TARD LE

27 SEPTEMBRE 2022 À 16H PAR L’INTERMÉDIAIRE DE APPLY TO EDUCATION.

.

La Commission scolaire Riverside souscrit à un programme d’accès à l’égalité en emploi et invite les femmes, les minorités visibles et ethniques, les autochtones et les personnes présentant un handicap à poser leur candidature.

NOTICE NO. 139 POSTING: 2022.09.19

DATA PROCESSING TECHNICIAN (100%)

Technology

This full-time regular position is available in the Educational and Technology Services Department at Riverside School Board, located at 7525 chemin de Chambly in St. Hubert.

If technology is a passion and if you love working in collaboration, this job could very well be yours.

The Educational and Technology Services department offers varied direct and indirect support to the board departments, school teams, administrators, teachers, students and parents. In terms of technology, some of the key dossiers include the technology infrastructure, security of information and systems, computer hardware and software and the use of technology for teaching and learning. As a member of this team, you will contribute to these important areas of work.

NATURE OF WORK:

The principal and customary work of the employee in this class of employment consists in programming or modifying in-house applications, managing networks, preparing complicated breakdowns for computer users and assisting computer analysts in the development and implementation of systems.

DUTIES: The employee in this class of employment programs or modifies applications, such as payroll, school management systems (for example GPI), etc, using appropriate programming languages in order to meet the specific needs of users; they test software and programs and, if necessary, adapt them to ensure that they are compatible with existing systems and that they meet the needs of users.

They implement an identity management system which links applications with Active Directory.

They manage, install and configure systems with Exchange, Office 365 or Google Classrooms or oversee the installation of components according to the procedures they establish; test, modify and upgrade computer networks develop and oversee the application of various procedures related to the use of networks and equipment, particularly those concerning backup copies, destruction of obsolete files and equipment maintenance.

They act as a resource person for the complicated breakdowns of equipment and software, particularly with regard to the installation and configuration and, if need be, carry out installations and configurations.

They draft instructions for software and applications and participate in the training of users.

They may assist analysts in the analysis, development and implementation of computer systems, as needed.

They may oversee computer-related work.

They may be required to train less experienced technicians as well as coordinate the work of support staff in performing duties related to the implementation of programs involving technical operations for which they are responsible.

They actively participate in improving customer service.

They may be required to write procedural documentation tools for users.

They provide technical support to personnel in schools, centers and the board office.

They may be required to extract data.

They may be required to create resources.

If need be, they perform any other related duty.

QUALIFICATIONS:

Hold a Diploma of College Studies in Computer Science Technology (Administrative Data Processing) or a diploma or an attestation of studies recognized as equivalent by the competent authority or significant related experience.

OTHER REQUIREMENTS:

Excellent knowledge of English and French, spoken and written.

Strong collaboration and teamwork skills.

Experience with Microsoft, Offices365, Google Classroom, PowerShell, networking, Microsoft Azure, Active Directory, GPO and SQL

Strong organizational and interpersonal skills.

SCHEDULE: 8:00 a.m. to 4:00 p.m. with a one-hour lunch from 12:00 p.m. to 1:00 p.m.

SALARY: $847.35 to $1,131.20 per 35-hour week, according to qualifications and experience.

APPLICATIONS MUST BE SUBMITTED BEFORE 4:00PM ON SEPTEMBER 27, 2022 THROUGH APPLY TO EDUCATION.

Riverside School Board has implemented an Equal Access Employment Program and encourages applications from women, members of visible and ethnic minorities, Aboriginal people and people with disabilities.

Réussir dans les deux langues! – Success in both languages!

Ressources humaines ? Human Resources

AVIS NO 137 AFFICHAGE : 2022.09.19

CONCIERGE DE NUIT, CLASSE II (100%)

Ce poste régulier à temps plein est maintenant disponible aux écoles John Adam Memorial et St.Lawrence, situées respectivement au 120 montée des Bouleaux, Delson et au 148 boul. Champlain, Candiac .

NATURE DU TRAVAIL:

Exécuter des travaux selon le guide d’entretien et selon les instructions de l’administration de l’école et du centre, et du concierge de jour.

TÂCHES:

La personne salariée de cette classe d’emplois :

assure la propreté des lieux et le bon état de l’équipement tel que système de chauffage, de ventilation,

d’éclairage, appareils et équipements d’entretien ;

·veille au fonctionnement d’un type d’appareil de chauffage qui ne requiert pas la présence de mécanicienne

·ou de mécanicien de machines fixes ;

effectue certains travaux d’entretien tels que déneigement, réparation des portes, des fenêtres et du mobilier ;

prend tous les moyens nécessaires en vue d’assurer une sécurité adéquate contre le vol ou l’incendie ;

contrôle, dans certains cas spécifiques et selon les besoins, les entrées et sorties des visiteurs, des élèves et

du personnel ;

peut être appelée à superviser des travaux effectués par d’autres personnes salariées non spécialisées ;

au besoin, accomplit toute autre tâche connexe.

QUALIFICATIONS REQUISES:

Avoir un minimum de trois (3) années d’expérience pertinente ;

Avoir une connaissance générale du fonctionnement des différents mécanismes à surveiller : chauffage,

·ventilation, éclairage et systèmes d’alarme ;

Avoir une connaissance rudimentaire des principaux métiers du bâtiment.

AUTRES EXIGENCES :

Pouvoir communiquer en français ou en anglais ;

Travailler avec un minimum de supervision ou fréquemment sans supervision ;

Un certificat médical attestant que le candidat est physiquement capable de faire le travail est requis pour tous les candidats de l’extérieur.

HORAIRE: Du lundi au vendredi, de 15 h 45 à 20 h 15 à l’école John Adam Memorial ave une pause repas de 30 minutes de 19 h 00 à 19 h 30 & de 20 h 30 à 24 h 00 à l’école St Lawrence. Un temps de déplacement (15 minutes) est alloué de 20 h15 à 20 h 30.

TRAITEMENT: 875,36 $ pour 38.75 heures par semaine, avec une prime de soir de 0,72 $ de l’heure.

LES CANDIDATURES DOIVENT ÊTRE SOUMISES AU PLUS TARD LE 27 SEPTEMBRE 2022 À 16H PAR L’INTERMÉDIAIRE DE APPLY TO EDUCATION.

La Commission scolaire Riverside souscrit à un programme d’accès à l’égalité en emploi et invite les femmes, les minorités visibles et ethniques, les autochtones et les personnes présentant un handicap à poser leur candidature.

NOTICE NO. 137 POSTING: 2022.09.19

NIGHT CARETAKER, CLASS II (100%)

This regular full time position is presently available at the following elementary schools: John Adam Memorial school located at 120 montée des Bouleaux, in Delson and St.Lawrence school located at 148 Champlain Blvd in Candiac

NATURE OF WORK:

Carry out maintenance work according to the Caretaking Handbook and under the direction of the School and Center Administration and the Day Caretaker.

CHARACTERISTIC FUNCTIONS:

Responsible for:

cleaning the premises and seeing to the proper operation of the heating, ventilation, lighting systems,

maintenance apparatus and equipment;

surveying the operation of the type of heating equipment which does not require the presence of a stationary engineer;

carrying out certain maintenance work such as: some snow removal, repairs to doors, windows, furniture;

taking all necessary measures to assure adequate security against fire and theft;

controlling comings and goings of visitors, students and personnel in certain specific cases and according to requirements;

supervising the work performed by other non-specialised employees;

performing any other related task, if need be.

REQUIRED QUALIFICATIONS:

At least three years of pertinent experience.

Have a general knowledge of the operation of the heating, ventilation, lighting and alarm systems that a

night caretaker oversees.

Have a basic knowledge of the main building trades.

OTHER REQUIREMENTS:

To be able to communicate in English and in French.

Must be able to work with a minimum of supervision and/or frequently un-supervised.

A medical certificate confirming that the candidate is physically capable of doing the job will be required

for all outside candidates.

SCHEDULE: Monday to Friday, from 3:45 p.m. to 8:15 p.m. at John Adam Memorial school with a 30-minute meal break from 7:00 p.m. to 7:30 p.m. & 8:30 p.m. to 12:00 a.m. at St.Lawrence School, with a period of 15 minutes to travel between the two schools from 8:15 p.m. to 8:30 p.m.

SALARY: $875.36 for a 38.75-hour week + evening premium of $0.72 per hour.

APPLICATIONS MUST BE SUBMITTED BEFORE 4:00PM ON SEPTEMBER 27 2022 THROUGH APPLY TO EDUCATION.

Riverside School Board has implemented an Equal Access Employment Program and encourages applications from women, members of visible and ethnic minorities, Aboriginal people and people with disabilities.

Réussir dans les deux langues! – Success in both languages!

Ressources humaines ? Human Resources

AVIS NO. 140 AFFICHAGE : 2022.09.20

OPÉRATRICE OU OPÉRATEUR EN INFORMATIQUE CLASSE I (100%)

PROJET SPÉCIAL – Technologie

Ce poste temporaire à temps plein est présentement disponible au département des services éducatifs et technologiques de la Commission scolaire Riverside situé au 7525, chemin de Chambly à Saint-Hubert.

Si les technologies vous passionnent, si vous adorez travailler en collaboration, cet emploi pourrait bien être le vôtre.

Les services éducatifs et technologiques offrent un soutien varié, direct et indirect, aux divers départements de la commission scolaire, aux équipes-écoles, aux directions, au personnel enseignant, aux élèves et aux parents. En ce qui a trait à la technologie, ils ont la responsabilité notamment de l’infrastructure technologique, de la sécurité de l’information et des systèmes, des équipements informatiques et des logiciels ainsi que de l’utilisation des technologies pour l’enseignement et l’apprentissage. Comme membre de cette équipe, vous contribuerez à ces dossiers importants.

NATURE DU TRAVAIL :

Le rôle principal et habituel de la personne salariée de cette classe d’emplois consiste à assister les utilisatrices et utilisateurs d’ordinateurs et notamment à les aider lors de problèmes d’ordre matériel ou logiciel et également à procéder à des installations et des configurations de matériel informatique ou de logiciels conformément à des procédures standardisées.

TÂCHES :

La personne salariée de cette classe d’emplois installe et configure des ordinateurs et des équipements périphériques; elle raccorde les ordinateurs et les équipements et s’assure de leur compatibilité; elle installe des composants d’ordinateur tels que des cartes, des barrettes de mémoire ou des composants de réseaux; elle configure des appareils, notamment en positionnant les cavaliers; elle nettoie, entretient et effectue les réparations mineures de ces équipements.

Elle installe, configure et met à niveau des logiciels et des programmes maison conformément à des procédures généralement standardisées; elle se sert, entre autres, de logiciels utilitaires pour localiser et solutionner les problèmes; elle effectue la prise de copie de sécurité, la copie, la compression ou la destruction de fichiers sur divers supports et le transfert de données entre divers postes de travail ou organismes. Elle utilise divers appareils périphériques tels qu’un numérisateur, une imprimante, notamment pour des productions massives dont elle détermine l’ordre de priorité. Selon des instructions précises, elle peut être appelée à effectuer des tâches sur des réseaux.

Elle répond aux demandes d’assistance des utilisatrices et utilisateurs et fournit l’information pertinente; au besoin, elle se rend sur place pour effectuer le dépannage matériel et logiciel ou les réfère aux personnes qualifiées ou aux fournisseurs.

Elle peut être appelée à dresser l’inventaire du matériel et des logiciels et à le maintenir à jour.

Elle peut être appelée à initier au travail les nouvelles opératrices ou les nouveaux opérateurs en informatique, classe I ainsi qu’à coordonner le travail du personnel de soutien.

Au besoin, elle accomplit toute autre tâche connexe.

QUALIFICATIONS :

Être titulaire d’un diplôme d’études professionnelles en soutien informatique ou être titulaire d’un diplôme ou d’une attestation d’études dont l’équivalence est reconnue par l’autorité compétente, et avoir deux (2) années d’expérience pertinente.

AUTRE EXIGENCE :

Doit posséder un permis de conduire valide pour déplacements.

Compétence en français et anglais.

Volonté à participer à des activités de développement professionnel.

Fait preuve de capacité d’organisation, d’autonomie et de relations interpersonnelles.

HORAIRE : Lundi au vendredi, de 8 h 00 à 16 h 00 avec une pause-repas de 60 minutes.

TRAITEMENT : 782,60 $ à 875,00 $ par semaine de 35 heures, selon qualifications et expérience.

LES CANDIDATURES DOIVENT ÊTRE SOUMISES AU PLUS TARD LE 28 SEPTEMBRE 2022 À 16H PAR L’INTERMÉDIAIRE DE APPLY TO EDUCATION.

La Commission scolaire Riverside souscrit à un programme d’accès à l’égalité en emploi et invite les femmes, les minorités visibles et ethniques, les autochtones et les personnes présentant un handicap à poser leur candidature.

NOTICE NO. 140 POSTING: 2022.09.20

DATA PROCESSING OPERATOR, CLASS I (100%)

SPECIAL PROJECT – Technology

This temporary full-time position is currently available in the Educational and Technology Services Department at Riverside School Board, located at 7525 chemin de Chambly in St. Hubert.

If technology is a passion and if you love working in collaboration, this job could very well be yours.

The Educational and Technology Services department offers varied direct and indirect support to the board departments, school teams, administrators, teachers, students and parents. In terms of technology, some of the key dossiers include the technology infrastructure, security of information and systems, computer hardware and software and the use of technology for teaching and learning. As a member of this team, you will contribute to these important areas of work.

NATURE OF WORK:

The principal and customary work of an employee in this class of employment consists in assisting computer users and particularly in resolving hardware- or software-related problems as well as installing and configuring computer equipment and software according to standard procedures.

Characteristic functions:

The employee in this class of employment installs and configures computers and peripheral equipment; they connect computers and equipment and ensure their compatibility. They install computer parts, such as cards, memory modules or network components; configure the equipment by setting jumpers; clean, maintain and carry out minor repairs on the equipment.

They install, configure and upgrade software and in-house programs according to standard procedures. They use utility software, among others, to locate and resolve problems. They make backup copies, copy compressor destroy files on various media and transfer data from one workstation or organization to another. They use peripheral equipment, such as a digitizer or a printer particularly for mass productions in the order of priority they determine. According to specific instructions, the employee may be required to perform tasks on networks.

They assist users upon request, provide pertinent information; as needed, make service calls to repair equipment and software or refer users to qualified personnel or suppliers.

They may keep and update the inventory of hardware and software.

They may be required to train new data processing operators, class I and to coordinate the work of support staff.

If need be, they perform any other related duty.

Required qualifications:

Schooling and experience Hold a Diploma of Vocational Studies in Computing Support or a diploma or an attestation of studies recognized as equivalent by the competent authority and have two (2) years of pertinent experience.

OTHER REQUIREMENT:

Must hold a valid driver’s licence to travel to the schools.

Competency in English and French

Willingness to participate in professional development activities.

Exhibits organizational ability, autonomy and interpersonal skills.

SCHEDULE: From Monday to Friday, from 8:00 a.m. to 4:00 p.m. with a 60-minute meal break.

SALARY: $782.60 to $875.00 per 35-hour week, according to qualifications and experience.

APPLICATIONS MUST BE SUBMITTED BEFORE 4:00PM ON SEPTEMBER 28, 2022 THROUGH APPLY TO EDUCATION.

Riverside School Board has implemented an Equal Access Employment Program and encourages applications from women members of visible and ethnic minorities, Aboriginal people and people with disabilities.