Réussir dans les deux langues! – Success in both languages!

Ressources humaines ? Human Resources

Vous cherchez une organisation où Célébrer, s’Accomplir et Réussir sont des valeurs centrales?

Ne cherchez plus, vous nous avez trouvé. La commission scolaire de Riverside est le bon endroit pour vous.

Nous recherchons des personnes qui veulent faire une différence dans leur communauté, en travaillant pour un organisme dévoué à aider et à enseigner. Nos élèves, de la maternelle aux adultes, sont notre priorité.

Avec plus de 10 000 étudiants, vous contribuerez directement ou indirectement, à votre façon, à les aider à atteindre leur plein potentiel et à les voir atteindre leurs objectifs.

Looking for an organization where Respect, Success and Belonging are core values?

You’ve arrived! Riverside School Board is the right place for you.

We are looking for people who want to make a difference in their community, by working for an organization devoted to help and teach the future. Our students, from K4 to adult education, are our priority.

With over 10,000 students, you will contribute directly or indirectly, in your own way to help them reach their full potential and achieve their goals.

Avantages / Benefits

Assurance collective / Collective insurance

Un temps de vacances attrayant / Attractive vacation time

Fonds pour le développement personnel / Personal development funds

Fonds de pension à prestations déterminées / Defined pension plan

AVIS NO 170

AFFICHAGE : 2023.09.22

CONCIERGE DE NUIT, CLASSE II (100%)

Projet spécial (Équipe volante)

Ce poste temporaire à temps plein est présentement disponible et ce, jusqu’au 30 juin, 2024. Le titulaire de ce poste sera appelé à se déplacer sur le territoire de la Commission Scolaire Riverside.

NATURE DU TRAVAIL:

Le rôle principal et habituel de la personne salariée de cette classe d’emplois consiste à être responsable de l’exécution et de la surveillance des travaux d’entretien ménager, d’entretien préventif et d’entretien physique effectués exclusivement le soir ou la nuit, dans plusieurs établissements d’enseignement ou plusieurs bâtiments selon les directives et en l’absence de la ou du concierge, classe II, ou contremaître ou de la direction d’établissement, et cette responsabilité est assumée sur une superficie totale de moins de 9 275 m2 .

Elle exerce en plus les attributions caractéristiques de la classe d’emplois d’ouvrière ou d’ouvrier d’entretien, classe II.

TÂCHES:

La personne salariée de cette classe d’emplois doit assurer la propreté des lieux en accomplissant des tâches d’ouvrière ou d’ouvrier d’entretien, classe II, selon la planification établie. De plus, elle a la responsabilité de surveiller les travaux d’entretien ménager exécutés par des ouvrières ou ouvriers non spécialisés; elle s’assure que les appareils et les équipements d’entretien sont maintenus en bon état.

Elle doit assurer le bon état du bâtiment et de ses équipements. Elle inspecte et vérifie les systèmes d’éclairage, de chauffage et de ventilation; elle veille au fonctionnement d’un type d’appareil de chauffage qui ne requiert pas la présence de mécanicienne ou de mécanicien de machines fixes. Elle fait ou s’assure de l’entretien préventif requis; elle fait les réparations mineures ou temporaires; elle signale les bris et voit à ce que les travaux de réparations soient réalisés; elle effectue le suivi des travaux exécutés par des ouvrières ou ouvriers spécialisés ou non spécialisés. Elle répare les portes, les fenêtres et le mobilier; elle peut procéder à l’assemblage et à l’installation de matériel. Elle prend tous les moyens nécessaires en vue d’assurer une sécurité adéquate contre le vol ou l’incendie; dans certains cas spécifiques et selon les besoins, elle contrôle les entrées et les sorties des visiteurs, des élèves et du personnel. Selon la demande, elle voit à la préparation des locaux et des salles.

Conformément à la procédure établie, elle soumet les besoins en matériel, produits et équipements requis pour l’exécution des travaux d’entretien; elle s’assure du respect des normes d’utilisation, d’entreposage et d’élimination sécuritaire des produits.

Elle formle des suggestions et des recommandations concernant les produits, le matériel, l’équipement ainsii que les méthodes de travail

Elle peut être appelée à superviser des travaux exécutés par d’autres personnes salariées non spécialisées. Elle peut être appelée à utiliser un ordinateur et les divers logiciels requis pour l’exécution de son travail. Au besoin, elle accomplit toute autre tâche connexe.

QUALIFICATIONS REQUISES:

Avoir un minimum de trois (3) années d’expérience pertinente;

Avoir une connaissance générale du fonctionnement des différents mécanismes à surveiller : chauffage, ventilation, éclairage et systèmes d’alarme;

Avoir une connaissance rudimentaire des principaux métiers du bâtiment.

AUTRES EXIGENCES:

Pouvoir communiquer en français et en anglais ;

Travailler avec un minimum de supervision ou fréquemment sans supervision ;

Un certificat médical attestant que le candidat est physiquement capable de faire le travail est requis pour tous les candidats de l’extérieur ;

Permis de conduire valide. Doit avoir un véhicule et être disposé à se déplacer sur le territoire de la Commission scolaire Riverside;

Une formation en entretien général d’immeuble un atout.

HORAIRE: Lundi au vendredi – 15h15 à 23h30 Repas – 30 minutes

TRAITEMENT: 875,36 $ par semaine de 38,75 heures, avec une prime de soir de 0,75 $ de l’heure.

LES CANDIDATURES DOIVENT ÊTRE SOUMISES AU PLUS TARD LE 2 OCTOBRE, 2023 À 16H PAR L’INTERMÉDIAIRE DE APPLY TO EDUCATION OU PAR COURRIEL À riversidecv@rsb.qc.ca

La Commission scolaire Riverside remercie toutes les personnes de leur intérêt, mais ne communiquera qu’avec celles retenues.

La Commission scolaire Riverside souscrit à un programme d’accès à l’égalité en emploi et invite les femmes, les minorités visibles et ethniques, les autochtones et les personnes présentant un handicap à poser leur candidature.

NOTICE NO. 170

POSTING: 2023.09.24

NIGHT CARETAKER, CLASS II (100%)

Special Project (Fly team)

This full-time temporary position is now available until June 30, 2024. The incumbent of this position will be required to travel within the territory of the Riverside School Board.

NATURE OF WORK:

The principal and customary work of an employee in this class of employment consists in being responsible for performing and overseeing the maintenance work as well as the preventive and physical upkeep conducted exclusively during the evening or at night in various educational establishments or buildings according to instructions and in the absence of the caretaker, class II, foreman or school principal, and for being responsible for a total area covering less than 9 275 m2. In addition, he or she performs the characteristic functions of the class of employment of maintenance workman, class II.

CHARACTERISTIC FUNCTIONS:

The employee in this class of employment must ensure the cleanliness of the premises by performing maintenance workman, class II duties, according to the schedule established. In addition, he or she is responsible for overseeing the maintenance work carried out by nonspecialized workmen; he or she ensures that the maintenance apparatus and equipment are kept in good condition.

He or she must ensure that the building and its equipment are in good condition. He or she inspects and verifies the lighting, heating and ventilation systems; he or she ensures the operation of heating equipment which does not require the presence of a stationary engineer. He or she carries out or ensures that the required preventive upkeep is carried out; he or she carries out minor or temporary repairs; he or she reports any breakdown detected and ensures that the necessary repairs are carried out; he or she follows up the work of specialized or nonspecialized workmen. He or she repairs doors, windows and furniture; he or she may assemble and install material.

He or she takes all the necessary measures to ensure adequate security against fire and theft. In certain specific cases and, as required, he or she monitors the comings and goings of visitors, students and staff. If need be, he or she ensures the preparation of rooms and halls.

In keeping with the procedure established, he or she identifies needs in materials, products and equipment required for maintenance work; he or she ensures that the standards respecting the safe use, storage and disposal of products are respected.

He or she makes suggestions and recommendations concerning products, materials, equipment and work methods.

He or she may be required to supervise the work of other nonspecialized employees.

He or she may be required to use a computer and the necessary software to perform his or her duties. If need be, he or she performs any other related duty.

REQUIRED QUALIFICATIONS:

At least three years of pertinent experience.

A general knowledge of the operation of systems, which a caretaker looks after: heating, ventilation, lighting, alarm systems.

Basic knowledge of the main construction trades.

OTHER REQUIREMENT:

Ability to communicate in English and in French.

Must be able to work with a minimum of supervision.

A medical certificate confirming that the candidate is physically capable of doing the job will be required (only for new employees to the Riverside School Board).

A valid driver’s license. Must have a vehicle and be willing to travel throughout the Riverside School Board territory.

A training in general building maintenance, an asset.

SCHEDULE: Monday to Friday – 15:15 to 23:30 Meal break – 30 minutes

SALARY: $$875.36 for a 38.75-hour week + evening premium of $0.75 per hour.

APPLICATIONS MUST BE SUBMITTED BEFORE 4:00PM ON OCTOBER 2, 2023 THROUGH APPLY TO EDUCATION OR BY EMAIL TO riversidecv@rsb.qc.ca

The Riverside School Board thanks all applicants for their interest, but will only contact those selected

Riverside School Board has implemented an Equal Access Employment Program and encourages applications from women, members of visible and ethnic minorities, Aboriginal people and people with disabilities.

Réussir dans les deux langues! – Success in both languages!

Ressources humaines ? Human Resources

Vous cherchez une organisation où Célébrer, s’Accomplir et Réussir sont des valeurs centrales?

Ne cherchez plus, vous nous avez trouvé. La commission scolaire de Riverside est le bon endroit pour vous.

Nous recherchons des personnes qui veulent faire une différence dans leur communauté, en travaillant pour un organisme dévoué à aider et à enseigner. Nos élèves, de la maternelle aux adultes, sont notre priorité.

Avec plus de 10 000 étudiants, vous contribuerez directement ou indirectement, à votre façon, à les aider à atteindre leur plein potentiel et à les voir atteindre leurs objectifs.

Looking for an organization where Respect, Success and Belonging are core values?

You’ve arrived! Riverside School Board is the right place for you.

We are looking for people who want to make a difference in their community, by working for an organization devoted to help and teach the future. Our students, from K4 to adult education, are our priority.

With over 10,000 students, you will contribute directly or indirectly, in your own way to help them reach their full potential and achieve their goals.

Avantages / Benefits

Assurance collective / Collective insurance

Un temps de vacances attrayant / Attractive vacation time

Fonds pour le développement personnel / Personal development funds

Fonds de pension à prestations déterminées / Defined pension plan

AVIS NO 169

AFFICHAGE: 2023.09.22

CONCIERGE DE JOUR, CLASSE II (100%)

Projet spécial (Équipe volante)

Ce poste temporaire à temps plein est présentement disponible et ce, jusqu’au 30 juin, 2024. Le titulaire de ce poste sera appelé à se déplacer sur le territoire de la Commission Scolaire Riverside.

No.

École

Heures/ Semaine

Horaire

169

Commission Scolaire

Riverside – Équipe volante

38.75

Lundi au vendredi – 6h30 à 15h15

Repas – 60 minutes

NATURE DU TRAVAIL:

Le rôle principal et habituel de la personne salariée de cette classe d’emplois consiste à être responsable de l’exécution et de la surveillance des travaux d’entretien ménager, d’entretien préventif et d’entretien physique effectués exclusivement le soir ou la nuit, dans plusieurs établissements d’enseignement ou plusieurs bâtiments selon les directives et en l’absence de la ou du concierge, classe II, ou contremaître ou de la direction d’établissement, et cette responsabilité est assumée sur une superficie totale de moins de 9 275 m2. Elle exerce en plus les attributions caractéristiques de la classe d’emplois d’ouvrière ou d’ouvrier d’entretien, classe ll.

TÂCHES: La personne salariée de cette classe d’emplois doit assurer la propreté des lieux en accomplissant des tâches d’ouvrière ou d’ouvrier d’entretien, classe II, selon la planification établie. De plus, elle a la responsabilité de surveiller les travaux d’entretien ménager exécutés par des ouvrières ou ouvriers non spécialisés; elle s’assure que les appareils et les équipements d’entretien sont maintenus en bon état.

Elle doit assurer le bon état du bâtiment et de ses équipements. Elle inspecte et vérifie les systèmes d’éclairage, de chauffage et de ventilation; elle veille au fonctionnement d’un type d’appareil de chauffage qui ne requiert pas la présence de mécanicienne ou de mécanicien de machines fixes. Elle fait ou s’assure de l’entretien préventif requis; elle fait les réparations mineures ou temporaires; elle signale les bris et voit à ce que les travaux de réparations soient réalisés; elle effectue le suivi des travaux exécutés par des ouvrières ou ouvriers spécialisés ou non spécialisés. Elle répare les portes, les fenêtres et le mobilier; elle peut procéder à l’assemblage et à l’installation de matériel. Elle prend tous les moyens nécessaires en vue d’assurer une sécurité adéquate contre le vol ou l’incendie; dans certains cas spécifiques et selon les besoins, elle contrôle les entrées et les sorties des visiteurs, des élèves et du personnel. Selon la demande, elle voit à la préparation des locaux et des salles.

Conformément à la procédure établie, elle soumet les besoins en matériel, produits et équipements requis pour l’exécution des travaux d’entretien; elle s’assure du respect des normes d’utilisation, d’entreposage et d’élimination sécuritaire des produits.

Elle formule des suggestions et des recommandations concernant les produits, le matériel, l’équipement ainsi que les méthodes de travail.

Elle peut être appelée à superviser des travaux exécutés par d’autres personnes salariées non spécialisées.

Elle peut être appelée à utiliser un ordinateur et les divers logiciels requis pour l’exécution de son travail. Au besoin, elle accomplit toute autre tâche connexe.

QUALIFICATIONS REQUISES:

Avoir un minimum de trois (3) années d’expérience pertinente;

Avoir une connaissance générale du fonctionnement des différents mécanismes à surveiller : chauffage, ventilation, éclairage et systèmes d’alarme;

Avoir une connaissance rudimentaire des principaux métiers du bâtiment.

AUTRES EXIGENCES:

Pouvoir communiquer en français et en anglais ;

Travailler avec un minimum de supervision ou fréquemment sans supervision ;

Un certificat médical attestant que le candidat est physiquement capable de faire le travail est requis pour tous les candidats de l’extérieur ;

Permis de conduire valide. Doit avoir un véhicule et être disposé à se déplacer sur le territoire de la Commission scolaire Riverside;

Une formation en entretien général d’immeuble un atout.

HORAIRE: Tel qu’indiqué ci-dessus.

TRAITEMENT: 875,36 $ par semaine de 38.75 heures

LES CANDIDATURES DOIVENT ÊTRE SOUMISES AU PLUS TARD LE 2 OCTOBRE 2023 À

16H PAR L’INTERMÉDIAIRE DE APPLY TO EDUCATION OU PAR COURRIEL À riversidecv@rsb.q.ca

La Commission scolaire Riverside remercie toutes les personnes de leur intérêt, mais ne communiquera qu’avec celles retenues.

La Commission scolaire Riverside souscrit à un programme d’accès à l’égalité en emploi et invite les femmes, les minorités visibles et ethniques, les autochtones et les personnes présentant un handicap à poser leur candidature

NOTICE NOS. 169

POSTING: 2023.09.22

DAY CARETAKER, CLASS II (100%)

Special Project (Fly team)

This full-time temporary position is now available until June 30, 2024. The incumbent of this position will be required to travel within the territory of the Riverside School Board.

No.

School

Hours/week

Schedule

169

Riverside

School

Board

– Fly Team

38.75

Monday to Friday – 6:30 to 15:15

Meal break – 60 minutes

NATURE OF WORK:

The principal and customary work of an employee in this class of employment consists in being responsible for performing and overseeing the maintenance work as well as the preventive and physical upkeep conducted exclusively during the evening or at night in various educational establishments or buildings according to instructions and in the absence of the caretaker, class II, foreman or school principal, and for being responsible for a total area covering less than 9 275 m2. In addition, he or she performs the characteristic functions of the class of employment of maintenance workman, class II.

CHARACTERISTIC FUNCTIONS:

The employee in this class of employment must ensure the cleanliness of the premises by performing maintenance workman, class II duties, according to the schedule established. In addition, he or she is responsible for overseeing the maintenance work carried out by nonspecialized workmen; he or she ensures that the maintenance apparatus and equipment are kept in good condition.

He or she must ensure that the building and its equipment are in good condition. He or she inspects and verifies the lighting, heating and ventilation systems; he or she ensures the operation of heating equipment which does not require the presence of a stationary engineer. He or she carries out or ensures that the required preventive upkeep is carried out; he or she carries out minor or temporary repairs; he or she reports any breakdown detected and ensures that the necessary repairs are carried out; he or she follows up the work of specialized or nonspecialized workmen. He or she repairs doors, windows and furniture; he or she may assemble and install material.

He or she takes all the necessary measures to ensure adequate security against fire and theft. In certain specific cases and, as required, he or she monitors the comings and goings of visitors, students and staff. If need be, he or she ensures the preparation of rooms and halls.

In keeping with the procedure established, he or she identifies needs in materials, products and equipment required for maintenance work; he or she ensures that the standards respecting the safe use, storage and disposal of products are respected.

He or she makes suggestions and recommendations concerning products, materials, equipment and work methods.

He or she may be required to supervise the work of other nonspecialized employees.

He or she may be required to use a computer and the necessary software to perform his or her duties. If need be, he or she performs any other related duty.

REQUIRED QUALIFICATIONS:

At least three years of pertinent experience.

A general knowledge of the operation of systems, which a caretaker looks after: heating, ventilation, lighting, alarm systems.

Basic knowledge of the main construction trades.

OTHER REQUIREMENT:

Ability to communicate in English and in French.

Must be able to work with a minimum of supervision.

A medical certificate confirming that the candidate is physically capable of doing the job will be required (only for new employees to the Riverside School Board).

A valid driver’s license. Must have a vehicle and be willing to travel throughout the Riverside School Board territory.

A training in general building maintenance, an asset.

SCHEDULE: As indicated above.

SALARY: $875.36 for a 38.75-hour week.

APPLICATIONS MUST BE SUBMITTED BEFORE 4:00PM ON OCTOBER 2, 2023 THROUGH APPLY TO EDUCATION OR BY EMAIL TO riversidecv@rsb.q.ca

The Riverside School Board thanks all applicants for their interest, but will only contact those selected

Riverside School Board has implemented an Equal Access Employment Program and encourages applications from women, members of visible and ethnic minorities, Aboriginal people and people with disabilities.

Réussir dans les deux langues! – Success in both languages!

Ressources humaines ? Human Resources

Vous cherchez une organisation où Célébrer, s’Accomplir et Réussir sont des valeurs centrales?

Ne cherchez plus, vous nous avez trouvé. La commission scolaire de Riverside est le bon endroit pour vous.

Nous recherchons des personnes qui veulent faire une différence dans leur communauté, en travaillant pour un organisme dévoué à aider et à enseigner. Nos élèves, de la maternelle aux adultes, sont notre priorité.

Avec plus de 10 000 étudiants, vous contribuerez directement ou indirectement, à votre façon, à les aider à atteindre leur plein potentiel et à les voir atteindre leurs objectifs.

Looking for an organization where Respect, Success and Belonging are core values?

You’ve arrived! Riverside School Board is the right place for you.

We are looking for people who want to make a difference in their community, by working for an organization devoted to help and teach the future. Our students, from K4 to adult education, are our priority.

With over 10,000 students, you will contribute directly or indirectly, in your own way to help them reach their full potential and achieve their goals.

Avantages / Benefits

Assurance collective / Collective insurance

Un temps de vacances attrayant / Attractive vacation time

Fonds pour le développement personnel / Personal development funds

Fonds de pension à prestations déterminées / Defined pension plan

AVIS NO 168

AFFICHAGE : 2023.09.22

SECRÉTAIRE DE GESTION

REMPLACEMENT TEMPORAIRE

Ce poste temporaire à temps plein est disponible au centre administratif de la Commission scolaire Riverside, aux services éducatifs.

NATURE DU TRAVAIL :

Le rôle principal et habituel de l’employé de cette classe consiste à remplir, de façon autonome, les fonctions de nature complexe de secrétaire auprès du département des services éducatifs.

La personne retenue effectuera les tâches suivantes :

L’employé répond aux demandes d’information concernant le suivi des dossiers et des réunions, les politiques, les règlements ou d’autres sujets liés aux fonctions exécutées.

Au besoin, l’employé émet des rappels, transmet la documentation pertinente, gère le courrier entrant et sortant et trouve, recueille et compile l’information pertinente.

Dans les limites des fonctions qui lui sont assignées, l’employé prépare des ébauches de réponses aux demandes de renseignements et veille à ce que le suivi et les échéanciers appropriés soient respectés.

L’employé prépare un résumé des situations complexes avant d’être transmis au directeur/à la directrice ou au directeur/à la directrice adjoint/e des services éducatifs.

L’employé accueille les visiteurs aux services éducatifs, fournit toute information relevant de sa compétence ou les renvoie aux personnes concernées.

L’employé répond aux écoles dans le cadre de leurs opérations quotidiennes ainsi que dans les situations d’urgence.

L’employé répond aux parents dans le cadre de ses opérations quotidiennes ainsi qu’à des moments clés (par exemple, pendant la période d’inscription officielle).

L’employé organise des réunions, convoque les participants et prépare les dossiers nécessaires; prépare une ébauche de l’ordre du jour sur des sujets reçus et, si nécessaire, assiste aux réunions, prend des notes et prépare une ébauche du procès-verbal.

L’employé rédige des notes de service ou des bulletins, établit et tient à jour le système de classement et les documents d’archives au besoin.

L’employé peut parfois avoir à relire ou traduire des documents.

L’employé utilise un ordinateur et les logiciels nécessaires pour s’exercer à ses fonctions liées au traitement de texte, à la saisie de bases de données, aux feuilles de calcul et aux programmes à l’interne; peut être tenu d’aider, à l’occasion, leurs collègues à utiliser les logiciels et les programmes courants.

L’employé peut être tenu de former de nouveaux/ nouvelles secrétaires de gestion et de coordonner le travail de personnel de soutien.

Au besoin, exerce toute autre tâche connexe.

QUALIFICATIONS REQUISES :

Détenir un diplôme d’études professionnelles en secrétariat, être titulaire d’un diplôme de 5e année du secondaire ou être titulaire d’un diplôme ou d’une attestation d’études dont l’équivalence est reconnue par l’autorité compétente, et avoir quatre (4) années d’expérience pertinente.

AUTRES EXIGENCES :

Possède une connaissance approfondie de la bureautique;

Possède une excellente connaissance des applications Office 365;

Est autonome, respecte la confidentialité, a de fortes habiletés organisationnelles, est attentif/attentive au détail.

Excellente connaissance du français et de l’anglais, parlé et écrit ;

A un bon jugement, est capable de prendre des décisions et a de bonnes compétences organisationnelles;

Le bon jugement, les compétences pour la prise de décision et tenue des documents sont essentiels ;

Avoir une connaissance du logiciel GPI est un atout

HORAIRE : Du lundi au vendredi, de 8 h 00 à 16 h 00 (une heure pour le repas).

TRAITEMENT : 788,90 $ à 910,00 $ par semaine de 35 heures, selon qualifications et expérience.

LES CANDIDATURES DOIVENT ÊTRE SOUMISES AU PLUS TARD LE 2 OCTOBRE 2023 À 16H PAR L’INTERMÉDIAIRE DE APPLY TO EDUCATION OU PAR COURRIEL À riversidecv@rsb.qc.ca

La Commission scolaire Riverside remercie toutes les personnes de leur intérêt, mais ne communiquera qu’avec celles retenues.

La Commission scolaire Riverside souscrit à un programme d’accès à l’égalité en emploi et invite les femmes, les minorités visibles et ethniques, les autochtones et les personnes présentant un handicap à poser leur candidature.

NOTICE NO. 168

POSTING: 2023.09.22

EXECUTIVE SECRETARY

TEMPORARY REPLACEMENT

This temporary full-time position is presently available at the Riverside School Board office, in Educational Services.

NATURE OF WORK:

The principal work of the employee in this class consists of performing, in an autonomous manner, secretarial duties of a complex nature for the Educational Services department.

The successful candidate will perform the following tasks:

The employee responds to information requests concerning the follow-up of files and meetings, policies, regulations or other subjects related to the duties performed.

As necessary, they will issue reminders, forward pertinent documentation, manage incoming and outgoing mail, and find, gather and compile pertinent information.

Within the limits of their assigned duties, the employee will prepare draft responses to inquiries and ensure that appropriate follow-up and timelines are met.

They will prepare a summary of complicated situations before forwarding to the Director or Assistant Director of Educational Services.

The employee greets visitors to the Educational Services department, provides any information within his or her competence or refers them to the persons concerned;.

They will respond to schools in the context of their daily operations as well as in emergency situations.

They will respond to parents in the context of their daily operations as well as in specific point periods (for example, during the Official Enrolment Period).

The employee organizes meetings, convenes participants and prepares the necessary files;

They prepare a draft agenda of the subjects received and, if necessary, attend meetings, take notes and prepare a draft of the minutes.

The employee drafts memorandums or bulletins, sets up and maintains the filing system and archives documents as required.

The employee uses a computer and the necessary software to perform their duties related to word processing, database entry, spreadsheets and in-house programs; they may be required to help, on occasion, colleagues with the common software and programs used.

They may be required to train new executive secretaries and to coordinate the work of support staff.

If need be, they perform any other related duty.

QUALIFICATIONS:

Hold a Diploma of Vocational Studies in Secretarial Studies, a Secondary School Diploma or a diploma or an attestation of studies recognized as equivalent by the competent authority, and have four (4) years of pertinent experience.

OTHER REQUIREMENTS:

Has sound knowledge of office automation;

Has excellent knowledge of Office 365 applications;

Is autonomous, respects confidentiality, has strong organizational skills, is attentive to detail;

Has strong time management skills and works well collaboratively within a team;

Excellent knowledge of French and English, both written and spoken; • Good judgement, decision-making and record keeping skills are essential;

Knowledge of GPI software is an asset.

They may be asked, at times, to proofread and/or translate documents.

SCHEDULE: Monday to Friday, from 8:00 a.m. to 4:00 p.m. (one hour lunch).

SALARY : $788.90 to $910.00 per 35-hour week, according to qualifications and experience.

APPLICATIONS MUST BE SUBMITTED BEFORE 4:00PM ON OCTOBER 2, 2023 THROUGH

APPLY TO EDUCATION OR BY EMAIL TO riversidecv@rsb.qc.ca

The Riverside School Board thanks all applicants for their interest, but will only contact those selected

Riverside School Board has implemented an Equal Access Employment Program and encourages applications from women, members of visible and ethnic minorities, Aboriginal people and people with disabilities

Réussir dans les deux langues! – Success in both languages!

Ressources humaines ? Human Resources

Vous cherchez une organisation où Célébrer, s’Accomplir et Réussir sont des valeurs centrales?

Ne cherchez plus, vous nous avez trouvé. La commission scolaire de Riverside est le bon endroit pour vous.

Nous recherchons des personnes qui veulent faire une différence dans leur communauté, en travaillant pour un organisme dévoué à aider et à enseigner. Nos élèves, de la maternelle aux adultes, sont notre priorité.

Avec plus de 10 000 étudiants, vous contribuerez directement ou indirectement, à votre façon, à les aider à atteindre leur plein potentiel et à les voir atteindre leurs objectifs.

Looking for an organization where Respect, Success and Belonging are core values?

You’ve arrived! Riverside School Board is the right place for you.

We are looking for people who want to make a difference in their community, by working for an organization devoted to help and teach the future. Our students, from K4 to adult education, are our priority.

With over 10,000 students, you will contribute directly or indirectly, in your own way to help them reach their full potential and achieve their goals.

Avantages / Benefits

Assurance collective / Collective insurance

Un temps de vacances attrayant / Attractive vacation time

Fonds pour le développement personnel / Personal development funds

Fonds de pension à prestations déterminées / Defined pension plan

AVIS NO 167

AFFICHAGE : 2023.09.19

TECHNICIEN OU TECHNICIENNE EN ADMINISTRATION (50%)

TEMPORAIRE

Ce poste temporaire à temps partiel est présentement disponible au centre administratif de la commission scolaire Riverside située au 7525 chemin de Chambly, Saint-Hubert, QC, J3Y 0N7. La personne fera partie de l’équipe des ressources humaines et sera sous la responsabilité de la direction des ressources humaines.

NATURE DU TRAVAIL: Le rôle principal et habituel de la personne salariée de cette classe d’emplois consiste à effectuer divers genres de travaux techniques reliés à la gestion des ressources humaines, à l’élaboration et à la mise en application de normes et des travaux reliés aux opérations administratives. Dans son travail, elle peut assister du personnel de soutien et du personnel cadre.

TÂCHES :

Procéder, lors des embauches des employés de soutien, à l’évaluation de la scolarité et de l’expérience pertinente en s’assurant de l’authenticité des documents produits afin de déterminer la classification et la rémunération du personnel.

S’assurer d’avoir les documents requis pour l’ouverture des nouveaux dossiers dans GRH-Poste.

Accueillir le nouveau personnel et le renseigner sur les conditions générales de travail et les avantages sociaux.

Faire le suivi concernant la période d’essai et la gestion de la permanence.

Effectuer la correspondance relative aux embauches et aux changements au niveau des condition d’emploi du personnel concerné.

Produire des bases de données concernant les postes dans le secteur de l’éducation spécialisée, ainsi que les vacances, les mises à pied et l’attribution de postes.

Répondre aux questions des employés relatives à leur rémunération.

Suivre les mouvements de personnel et effectue les changements requis dans GRH-Poste ;

Autres:

Mettre en application les conventions collectives, les lois et les règlements en lien avec les activités de son secteur.

Coordonner au besoin le travail du personnel de soutien impliqué dans la réalisation d’opérations techniques de son secteur d’activités et formuler des suggestions et des recommandations afin d’améliorer les opérations de celui-ci.

Assiste d’autres techniciens ou techniciennes en administration lorsque nécessaire.

Au besoin, elle accomplit toute autre tâche connexe.

QUALIFICATIONS REQUISES :

Être titulaire d’un diplôme d’études collégiales en techniques administratives avec option appropriée à la classe d’emplois ou être titulaire d’un diplôme ou une attestation d’études dont l’équivalence est reconnue par l’autorité compétente.

AUTRES EXIGENCES :

Excellente connaissance de la langue française et anglaise, parlée et écrite.

Un bon sens de l’organisation et l’esprit d’initiative sont des atouts importants.

Une excellente connaissance des logiciels Word et Excel est nécessaire.

Connaissance de GRH-Paie et GRH-Poste, un atout ;

Doit avoir une bonne maîtrise des applications Office 365 .

HORAIRE: À déterminer.

TRAITEMENT: 423,67$ à 565,60$ par semaine de 17.5 heures, selon qualifications et expérience.

LES CANDIDATURES DOIVENT ÊTRE SOUMISES AU PLUS TARD LE 27 SEPTEMBRE, 2023 À 16H PAR L’ENTREMISE DE APPLY TO EDUCATION.

La Commission scolaire Riverside remercie toutes les personnes de leur intérêt, mais ne communiquera qu’avec celles retenues.

La Commission scolaire Riverside souscrit à un programme d’accès à l’égalité en emploi et invite les femmes, les minorités visibles et ethniques, les autochtones et les personnes présentant un handicap à poser leur candidature

NOTICE NO 167

POSTING: 2023.09.19

ADMINISTRATIVE TECHNICIAN (50%)

TEMPORARY

This temporary part-time position is currently available at the Riverside School Board office located at 7525 Chemin Chambly, St. Hubert, QC, J3Y 0N7. The successful candidate will be a member of the Human Resources team and will report to the Director of Human Resources.

NATURE OF WORK: The principal and customary work of an employee in this class of employment consists in performing various technical tasks related to the management of human resources, development and implementation of standards and activities related to administrative operations. As part of his or her duties, the employee may assist administrative, technical support staff and administrators.

DUTIES:

With the hiring of new Support Staff employees, verifies and determines the academic and professional qualifications of candidates, ensures the authenticity of documents produced and checks previous work records in order to establish the employee classification and remuneration.

Ensures the reception of all pertinent documents required to open a new file in GRH-Poste

Meets with and informs new employees of their general working conditions, social benefits, and remuneration.

Tracks employees’ probationary periods and the attainment of permanence.

Handles correspondence relating to hiring and changes to conditions of employment.

Produces and manages the databases containing information on the Special Education Sector as well as layoffs and the assignment of positions.

Answers employees’ questions concerning their remuneration.

Follows movement of personnel and makes the required changes in GRH-Poste;

Other:

Applies collective agreements, laws and other applicable regulations concerning human resource management.

Coordinates the work of support staff in performing duties related to the implementation of programs involving technical operations and formulates suggestions and recommendations in order to improve operations within the department.

Assists other administrative technicians where required.

Performs any other related tasks.

REQUIRED QUALIFICATIONS:

Hold a Diploma of College Studies in Business Administration with an option appropriate for the class of employment, or a diploma or an attestation of studies recognized as equivalent by the competent authority.

OTHER REQUIREMENTS:

Proficient in English and French, written and spoken.

The candidate must have good organizational skills and be autonomous.

Excellent knowledge of Word and Excel are also required.

Knowledge of GRH-Paie and GRH-Poste, an asset;

Must be proficient with Office 365 applications;

SCHEDULE: To be determined

SALARY: $423.67 to $565.60 per 17.5-hour week, according to qualifications and experience.

APPLICATIONS MUST BE SUBMITTED BEFORE 4:00PM ON SEPTEMBERT 27, 2023 THROUGH APPLY TO EDUCATION OR BY EMAIL TO riversidecv@rsb.qc.ca .

The Riverside School Board thanks all applicants for their interest but will only contact those selected.

Riverside School Board has implemented an Equal Access Employment Program and encourages applications from women, members of visible and ethnic minorities, Aboriginal people and people with disabilities.

Réussir dans les deux langues! – Success in both languages!

Ressources humaines ? Human Resources

Vous cherchez une organisation où Célébrer, s’Accomplir et Réussir sont des valeurs centrales?

Ne cherchez plus, vous nous avez trouvé. La commission scolaire de Riverside est le bon endroit pour vous.

Nous recherchons des personnes qui veulent faire une différence dans leur communauté, en travaillant pour un organisme dévoué à aider et à enseigner. Nos élèves, de la maternelle aux adultes, sont notre priorité.

Avec plus de 10 000 étudiants, vous contribuerez directement ou indirectement, à votre façon, à les aider à atteindre leur plein potentiel et à les voir atteindre leurs objectifs.

Looking for an organization where Respect, Success and Belonging are core values?

You’ve arrived! Riverside School Board is the right place for you.

We are looking for people who want to make a difference in their community, by working for an organization devoted to help and teach the future. Our students, from K4 to adult education, are our priority.

With over 10,000 students, you will contribute directly or indirectly, in your own way to help them reach their full potential and achieve their goals.

Avantages / Benefits

Assurance collective / Collective insurance

Un temps de vacances attrayant / Attractive vacation time

Fonds pour le développement personnel / Personal development funds

Fonds de pension à prestations déterminées / Defined pension plan

AVIS NO. 144 à 166 / NOTICE NO 144 to 166

AFFICHAGE; 2023.09.15 / POSTING: 2023.09. 15

ÉDUCATRICES OU ÉDUCATEURS EN SERVICE DE GARDE

DAY CARE SERVICE EDUCATORS

VEUILLEZ INDIQUER LE NUMÉRO DU POSTE ET LE NOM DE L’ÉCOLE ( 144 À 166) POUR LEQUEL VOUS POSTULEZ

PLEASE INDICATE WHICH POSTING NUMBER AND NAME OF SCHOOL (144 TO 166) YOU ARE APPLYING ON

#

AVAILABLE POSITIONS

STATUS

SCHOOL, CENTER OR DEPT.

COMBINED POSITION

Horaire/Schedule

Heures

/semain e

HOURS/WK

144

Educ. serv. de garde

Day care

Service

educator

Régulier

Regular

CEDAR STREET

No

Lundi, Mercredi et Vendredi

Monday, Wednesday and Friday: 11:15 a.m.-12:28 p.m.; 2:25 p.m.-6 p.m.; Mardi et jeudi

Tuesday and Thursday: 6:55 a.m. – 7:55 a.m.; 11:15 a.m. – 12:28 p.m.; 2:25 p.m. – 4:30 p.m. Plus planning Wednesday: 1:25 p.m. – 2:25 p.m.

24 h

145

Educ. serv. de garde

Day care

Service

educator

Régulier

Regular

CEDAR STREET

No

Lundi à vendredi

Monday to Friday: 11:15 a.m. to 12:28 p.m.; 2:25 p.m. to 4:30 p.m. Plus planning Wednesday – 1:25 p.m. to 2:25 p.m.

17 h 30 m

146

Educ. serv. de garde

Day care

Service

educator

Régulier

Regular

COURTLAND PARK INT’L

No

Lundi à vendredi

Monday to Friday – 11:20 a.m. to 12:15 p.m.; 2:20 p.m. to 5:00 p.m. Plus planning mercredi/Wednesday – 2:00 p.m. to 2:20 p.m.

18 h 15 m

147

Educ. serv. de garde

Day care

Service

educator

Régulier

Regular

COURTLAND PARK INT’L

No

Lundi à vendredi

Monday to Friday – 11:20 a.m. to

12:15 p.m.; 2:20 p.m. to 5:00 p.m. Plus planning mercredi/Wednesday – 2:00 p.m. to 2:20 p.m.

18 h 15 m

148

Educ. serv. de garde

Day care

Service

educator

Replacement

temporaire

Temporary – Replacement

COURTLAND PARK INT’L

No

Vendredi/Friday – 2:20 p.m. to 4:30 p.m.

2h10m

149

Educ. serv. de garde

Day care

Service

educator

Régulier

Regular

Good Shepherd

No

Lundi au vendredi

Monday to Friday: 11:15 a.m. – 12:15 p.m.; 2:30 p.m. – 3:35 p.m. Plus planning: 2:00 p.m. – 2:30 p.m.

10 h 55 m

150

Educ. serv. de garde

Day care

Service

educator

Régulier

Regular

HAROLD NAPPER

No

Lundi à vendredi

Monday to Friday: 11:25 a.m. to 12:30 p.m.; 2:40 p.m. to 4:30 p.m. Plus planning

Mardi et vendredi

Tuesdays and Fridays: 10:50 a.m. to 11:20 a.m.

15 h 35 m

151

Educ. serv. de garde

Day care

Service

educator

Régulier

Regular

HAROLD NAPPER

No

Lundi à vendredi

Monday to Friday: 11:25 a.m. to 12:30 p.m.; 2:40 p.m. to 4 p.m. Plus planning mardi et vendredi Tuesdays and Fridays: 10:50 a.m. to 11:20 a.m.

13 h 05 m

152

Educ. serv. de garde

Day care

Service

educator

Régulier

Regular

MOUNT BRUNO

Yes, am continues for school 8:10 a.m. to 8:28 a.m.

Lundi au jeudi

Monday to Thursday – 11:35a.m. – 12:35 p.m.; 2:40 p.m. to 4:00 p.m. Vendredi

Friday: 11:35 a.m. – 12:35 p.m.; 2:40 p.m. – 3:45 p.m. Plus planning lundi et vendredi

Monday and Friday – 7:25 a.m. to 8:10 a.m.

12h55m

153

Educ. serv. de garde

Day care

Service

educator

Régulier

Regular

MOUNT BRUNO

No

Lundi à vendredi

Monday to Friday – 11:35a.m. – 12:35 p.m.; 2:40 p.m. to 3:45 p.m.

Plus planning mardi et mercredi Monday and Wednesday – 11:00 a.m.- 11:30 a.m.

11 h 25m

154

Educ. serv. de garde

Day care

Service

educator

Régulier

Regular

ST. JOHNS ELEM

No

Lundi à vendredi

Monday to Friday – 11:15 a.m. to 12:10 p.m.; 2:20 p.m. to 4:45 p.m. Plus planning mercredi Wednesday 12:10 p.m. to 1:00 p.m.

17h30m

155

Educ. serv. de garde

Day care

Service

educator

Remplacement temporaire

Temporary – Replacement

ST. JOHNS ELEM

No

Lundi à vendredi

Monday to Friday – 11:15 a.m. to 12:10 p.m.; 2:20 p.m. to 4:45 p.m. Plus planning mercredi Wednesday 12:10 p.m. to 1:00 p.m.

17h30m

156

Educ. serv. de garde

Day care

Service

educator

Régulier

Regular

ST. JUDE

No

Lundi à vendredi

Monday to Friday:

12:25 p.m. to 1:15 p.m.

4h10m

157

Educ. serv. de gard Day care

Service

educator

Régulier

Regular

ST. JUDE

No

Lundi à vendredi

Monday – Friday:

7:55 a.m. – 8:55 p.m.; 12:25 p.m. – 1:15 p.m.; 1:33 p.m. – 1:48 p.m.; 3:25 p.m. – 5:00 p.m. Plus planning mercredi Wednesday: 8:55 a.m. – 9:40 a.m.

19h 05 m

158

Educ. serv. de garde

Day care

Service

educator

Régulier

Regular

ST. LAMBERT ELEM

No

Lundi à vendredi

Monday to Friday – 8:00 a.m – 9:05 a.m.; 12:20 p.m. to 1:20 p.m.; 3:30 p.m. to 5:15 p.m. Plus planning:mardi Tuesday: 9:30 a.m. – 10:30 a.m.

20 h 10 m

159

Educ. serv. de garde

Day care

Service

educator

Régulier

Regular

ST. LAMBERT ELEM

No

Lundi à vendredi

Monday to Friday – 12:20 p.m. to 1:20 p.m.; 3:30 p.m. to 5 p.m. Plus planning:mardi Tuesday: 9:30 a.m. – 10:30 a.m.

13 h 30 m

160

Educ. serv. de garde

Day care

Service

educator

Régulier

Regular

ST. LAMBERT ELEM

No

Lundi à vendredi

Monday to Friday – 12:20 p.m. to 1:20 p.m.; 3:30 p.m. to 5 p.m. Plus planning:mardi Tuesday: 9:30 a.m. – 10:30 a.m.

13 h 30 m

161

Educ. serv. de garde

Day care

Service

educator

Remplacement temporaire

Temporary – Replacement

ST. LAMBERT ELEM

No

Lundi à vendredi

Monday to Friday – 8:00 a.m – 9:05 a.m.; 12:20 p.m. to 1:20 p.m.; 3:30 p.m. to 5 p.m. Plus planning:mardi Tuesday: 9:30 a.m. – 10:30 a.m.

18 h 55 m

162

Educ. serv. de garde

Day care

Service

educator

Régulier

Regular

ST. MARY’S

No

Lundi à vendredi

Monday – Friday: 11:20 a.m. – 12:20 p.m.; 2:15 p.m. – 5:00 p.m. Plus planning: mardi/Tuesday: 2:00 p.m. – 2:15 p.m.

16 h 30

163

Educ. serv. de garde

Day care

Service

educator

Régulier

Regular

TERRY FOX

Yes

Lundi à vendredi

Monday to Friday:

12:30 p.m. – 1:20 p.m.; 3:40 p.m. – 4:50 p.m. Plus planing mardi/Tuesday: 2:50 p.m. – 3:40 p.m.

10 h 50

164

Educ. serv. de garde

Day care

Service

educator

Régulier

Regular

WILLIAM LATTER

No

Lundi et mardi

Monday and Tuesday – 7:15 a.m. to 9:10 a.m.; 12:15 p.m. to 1:10 p.m.; 3:35 p.m. to 4:50 p.m.

Mercredi à vendredi

Wednesday to Friday: 7:15 a.m. to 9:10 a.m.; 12:15 p.m. to 1:10 p.m.; 3:35 p.m. to 6 p.m.Plus planning medredi Wednesday –

11:00 a.m. to 12:15 a.m.

25 h 10 m

165

Educ. serv. de garde

Day care

Service

educator

Régulier

Regular

WILLIAM LATTER

No

Lundi à mardi

Monday and Tuesday – 8:10 a.m. to 9:10 a.m.; 12:15 p.m. to 1:10 p.m.; 3:35 p.m. to 4:35 p.m.

Mercredi à vendredi

Wednesday to Friday: 8:10 a.m. to 9:10 a.m.; 12:15 p.m. to 1:10 p.m.; 3:35 p.m. to 4:45 p.m. Plus planning mercredi Wednesday –

11:00 a.m. to 12:15 a.m.

11 h 20 m

166

Educ. serv. de garde

Day care

Service

educator

Régulier

Regular

ST. LAMBERT

ELEMENTARY

NO

Lundi à vendredi

Monday to Friday

12:30pm to 1:20pm

3:30pm to 5:00pm

Plus, planning mardi/Tuesday

9:30am to10:30am

13h 30m

NATURE DU TRAVAIL :

Organise, prépare et anime une variété d’activités favorisant, dans le cadre du projet éducatif de l’école, le développement global des élèves de l’éducation préscolaire et de l’enseignement primaire dont il/elle a la garde, tout en assurant leur bien-être et leur sécurité sous la responsabilité de la direction de l’école.

FONCTIONS CARACTÉRISTIQUES :

La personne prépare, anime et participe au déroulement d’activités telles que les activités sportives, culturelles, de détente et ludiques, tant intérieures qu’extérieures, selon la programmation établie et conformément aux méthodes d’interventions éducatives. Elle peut effectuer des recherches, entres autres, sur Internet afin de trouver des activités et des jeux convenant à son groupe et aux divers événements de l’année et elle peut créer certains jeux et bricolages adaptés à ses élèves. Elle aide les élèves au moment de l’habillage et du déshabillage. Elle prend note de la présence des élèves, aide à préparer et à prendre leurs repas et leurs collations en s’assurant que les règles d’hygiène et de bienséance sont respectées. Elle assure l’encadrement et la sécurité des élèves conformément aux règles de conduite, aux mesures de sécurité et aux recommandations des parents; elle leur prodigue les premiers soins et, au besoin, elle administre les médicaments selon les prescriptions médicales et conformément à la politique d’encadrement des élèves de l’école et aux instructions des parents. Elle avise les personnes concernées lorsque le comportement de l’enfant semble irrégulier. Elle s’assure de l’ordre et veille à la propreté du local, à l’entretien du matériel et de l’équipement. Elle peut être appelée à apporter, aux élèves qui le désirent, son soutien dans la réalisation des travaux scolaires en assurant un climat et un environnement propices pour effectuer les devoirs et les leçons. Elle peut être appelée à participer aux rencontres visant à élaborer un plan d’intervention personnalisé. Elle participe aux rencontres organisées par la technicienne ou le technicien en service de garde quant à l’organisation et au fonctionnement de ce dernier. Elle peut être appelée à utiliser un ordinateur et divers logiciels pour l’exécution de ses travaux. Au besoin, elle accomplit toute autre tâche reliée à son travail.

QUALIFICATIONS REQUISES :

Être titulaire d’un diplôme de 5e année du secondaire et de l’attestation d‘études professionnelles en service de garde ou être titulaire d’un diplôme et d’une attestation d’études dont l’équivalence est reconnue par l’autorité compétente, et avoir une (1) année d’expérience pertinente.

AUTRES EXIGENCES :

Être titulaire d’un document datant d’au plus trois (3) ans, attestant la réussite; soit d’un cours de secourisme général d’une durée minimal de huit (8) heures; soit d’un cours d’appoint d’une durée minimal de six (6) heures visant la mise à jour des connaissances acquises dans le cadre du cours mentionné au paragraphe précédent. Une expérience ayant permis d’acquérir une discipline personnelle, des aptitudes sur le plan de la psychologie et des relations humaines serait un atout. Doit être capable de communiquer en français et en anglais. Un DEC ou une attestation en technique d’éducation à l’enfance serait un atout.

HORAIRE: Tel qu’indiqué ci-dessus.

TRAITEMENT: $22,54 à $26,00 de l’heure selon les qualifications et l’expérience (Avantages sociaux selon la Convention collective 2020-2023)

LES CANDIDATURES DOIVENT ÊTRE SOUMISES AU PLUS TARD LE 22 SEPTEMBRE 2023 À 16H PAR L’INTERMÉDIAIRE DE APPLY TO EDUCATION OU PAR COURRIEL À riversidecv@rsb.qc.ca Indiquer le(s) numéro(s) d’affichage sur lequel (lesquels) vous appliquez.

La Commission scolaire Riverside remercie toutes les personnes de leur intérêt, mais ne communiquera qu’avec celles retenues.

La Commission scolaire Riverside souscrit à un programme d’accès à l’égalité en emploi et invite les femmes, les minorités visibles et ethniques, les autochtones et les personnes présentant un handicap à poser leur candidature.

NATURE OF WORK:

The principal and customary work of a Daycare Educator consists in organizing, preparing and conducting a series of activities, in keeping with the educational project fostering the overall development of students in preschool and elementary school in his or her care while ensuring their health and safety on behalf of the Principal.

CHARACTERISTIC FUNCTIONS:

The person plans, conducts and participates in sports, cultural leisure and recreational activities, both indoors and outdoors, in keeping with the program and educational intervention strategies. He or she may conduct research using among other things, the Internet, to find activities and games suited for his or her group and for various events held during the year; may create games and crafts adapted to his or her students. He or she assists students in dressing and undressing. He or she records student attendance. He or she assists students in preparing and eating their meals and snacks, while ensuring that the rules promoting hygiene and well-being are observed. He or she ensures the supervision and safety of students in compliance with the rules of conduct, safety measures and recommendations of parents; administers first aid and, if necessary, administers medications according to medical requirements and the school’s policy and the parent’s instructions. He or she informs parents and all those concerned about a student’s behaviour. He or she maintains order and ensures the cleanliness of the premises and upkeep of material and equipment. He or she may be required to help those students who so desire with their school work while ensuring an appropriate atmosphere and environment conducive to doing their homework and lessons. He or she may be required to participate in meetings to draw up an individualized education plan. He or she takes part in meetings organized by the daycare service technician as regards to the organization and operation of the daycare service. He or she may be required to use a computer and various software to perform his or her duties. If need be, he or she may perform any related task.

QUALIFICATIONS REQUIRED:

To hold a Secondary V diploma and a Skills Training Certificate for school daycare or hold a diploma and an attestation of studies recognized as equivalent by the competent authority and have one (1) year of pertinent experience.

OTHER REQUIREMENTS

Hold a certificate dated no more than three (3) years attesting to the successful completion of: a standard first aid course of a minimum eight (8)-hour duration or a refresher course of a minimum six (6)-hour duration updating the skills acquired in the course. Experience in psychology and human relations would be an asset. Have excellent communication skills in English and French. A DEC or an attestation in Early Childhood Education will be an asset.

SCHEDULE: As indicated above.

SALARY: $22.54 to $26.00 per hour according to qualifications and experience. (Benefits according to the 2020-2023 Collective Agreement).

APPLICATIONS MUST BE SUBMITTED BEFORE 4:00PM ON SEPTEMBER 22 , 2023 THROUGH APPLY TO EDUCATION OR BY EMAIL TO riversidecv@rsb.qc.ca Indicating the posting number to which the candidate is applying.

The Riverside School Board thanks all applicants for their interest, but will only contact those selected

Riverside School Board has implemented an Equal Access Employment Program and encourages applications from women, members of visible and ethnic minorities, Aboriginal people and people with disabilities

Réussir dans les deux langues! – Success in both languages!

Ressources humaines ? Human Resources

Vous cherchez une organisation où Célébrer, s’Accomplir et Réussir sont des valeurs centrales?

Ne cherchez plus, vous nous avez trouvé. La commission scolaire de Riverside est le bon endroit pour vous.

Nous recherchons des personnes qui veulent faire une différence dans leur communauté, en travaillant pour un organisme dévoué à aider et à enseigner. Nos élèves, de la maternelle aux adultes, sont notre priorité.

Avec plus de 10 000 étudiants, vous contribuerez directement ou indirectement, à votre façon, à les aider à atteindre leur plein potentiel et à les voir atteindre leurs objectifs.

Looking for an organization where Respect, Success and Belonging are core values?

You’ve arrived! Riverside School Board is the right place for you.

We are looking for people who want to make a difference in their community, by working for an organization devoted to help and teach the future. Our students, from K4 to adult education, are our priority.

With over 10,000 students, you will contribute directly or indirectly, in your own way to help them reach their full potential and achieve their goals.

Avantages / Benefits

Assurance collective / Collective insurance

Un temps de vacances attrayant / Attractive vacation time

Fonds pour le développement personnel / Personal development funds

Fonds de pension à prestations déterminées / Defined pension plan

AVIS NO 143

AFFICHAGE : 2023.09.14

AGENTE OU AGENT DE RÉADAPTATION (100%)

REMPLACEMENT

Ce poste temporaire à temps plein est présentement disponible, et ce, jusqu’au 30 juin 2024, au département des services complémentaires au bureau de la Commission scolaire, situé au 7525 chemin de Chambly, St-Hubert.

NATURE DU TRAVAIL :

L’emploi d’agente ou agent de réadaptation comporte plus spécifiquement le dépistage, l’évaluation et l’accompagnement des élèves qui présentent ou qui sont susceptibles de présenter des difficultés d’adaptation, la mise en place de conditions favorables au développement de l’autonomie et une intervention sur les attitudes et les comportements qui ont un impact négatif sur les apprentissages et l’insertion sociale de l’élève, ainsi qu’un rôle conseil et de soutien auprès des intervenantes et intervenants scolaires et des parents.

QUELQUES ATTRIBUTIONS CARACTÉRISTIQUES :

L’agente ou l’agent de réadaptation participe à l’élaboration et la mise en application du service de psychoéducation tout en respectant les encadrements éducatifs et administratifs, tant au niveau des établissements que de la commission scolaire.

Elle ou il contribue au dépistage et à la reconnaissance des élèves vivant des difficultés, et ce, dans une optique de prévention et d’intervention; elle ou il planifie et effectue l’évaluation psychoéducative afin de préciser le profil de fonctionnement de l’élève et ses besoins au plan psychosocial; elle ou il recueille auprès des intervenantes et intervenants scolaires ou externes et des parents des renseignements pertinents, sélectionne et utilise les tests appropriés, effectue des entrevues et procède à des observations et à l’analyse des données afin d’identifier la nature de la problématique.

Elle ou il participe avec l’équipe multidisciplinaire à l’élaboration et la révision du plan d’intervention de l’élève en y intégrant, s’il y a lieu, son plan d’action; elle ou il participe au choix des objectifs et des moyens d’intervention; elle ou il collabore avec les autres membres de l’équipe à la concertation et la coordination des interventions et à l’évaluation de l’atteinte des objectifs.

Elle ou il participe avec les enseignantes et enseignants à l’élaboration et la mise en œuvre de stratégies et de projets visant à aider les élèves qui présentent ou qui sont susceptibles de présenter des difficultés d’adaptation.

Elle ou il accompagne et conseille les autres intervenantes et intervenants scolaires et les parents d’élèves en difficulté d’adaptation; elle ou il leur propose des stratégies pour intervenir auprès de ces élèves et les guide dans le choix d’attitudes et d’approches pour favoriser le développement de comportements sociaux souhaitables et de compétences adaptatives; elle ou il planifie, organise et anime des activités de formation.

Elle ou il planifie, organise et anime, en collaboration avec d’autres intervenantes et intervenants scolaires ou externes, des activités auprès de groupes classes ou des groupes d’élèves présentant des difficultés communes ou des problématiques particulières.

Elle ou il conçoit, adapte ou élabore du matériel en fonction des besoins et des capacités des élèves présentant des difficultés d’adaptation.

Elle ou il conseille le personnel d’encadrement, rédige des rapports d’expertise, d’évaluation, de bilan et d’évolution de situation et fait les recommandations appropriées pour soutenir la prise de décision.

Elle ou il conseille et soutient les intervenantes et intervenants scolaires en matière d’intégration d’élèves en classe ordinaire; elle ou il leur propose des moyens d’intervention ou des activités appropriées à la situation de l’élève. Elle ou il établit et maintient une collaboration et des liens avec les organismes partenaires; elle ou il communique avec les autres intervenantes et intervenants concernés pour obtenir ou fournir des avis et des renseignements; elle ou il peut diriger l’élève ou ses parents vers des ressources appropriées à la situation et aux besoins.

Elle ou il peut être appelé à intervenir pour aider à désamorcer des situations de crise ou d’urgence et proposer des pistes de solution.

QUALIFICATIONS:

Diplôme universitaire terminal de premier cycle dans un champ de spécialisation approprié, notamment en psychoéducation.

AUTRES EXIGENCES :

La personne communique efficacement en français et en anglais.

Expérience dans l’élaboration de cours de perfectionnement professionnel fondé sur le développement psychologique.

Formation dans le domaine de l’apprentissage social et affectif, l’approche basée sur la sécurité et l’attachement, et l’intervention en cas de traumatismes.

Être membre de l’Ordre des psychoéducateurs et de psychoéducatrices du Québec est un atout

TRAITEMENT ANNUEL DE BASE:

Selon l’entente des professionnel(le)s, soit de 48 689.00$ à 83 462.00$ par année, selon qualifications et expérience.

LES CANDIDATURES DOIVENT ÊTRE SOUMISES AU PLUS TARD LE 27 septembre 2023 À 16H PAR L’INTERMÉDIAIRE DE APPLY TO EDUCATION ou par courriel à riversidecv@rsb.qc.ca

La Commission scolaire Riverside remercie toutes les personnes de leur intérêt, mais ne communiquera qu’avec celles retenues.

La Commission scolaire Riverside souscrit à un programme d’accès à l’égalité en emploi et invite les femmes, les minorités visibles et ethniques, les autochtones et les personnes présentant un handicap à poser leur candidature.

NOTICE NO. 143

POSTING: 2023.09.14

READAPTATION OFFICER (100%)

REPLACEMENT

This temporary full-time position is presently available until June 30, 2024, to work in the Complementary Services Department at the Board Office, located at 7525 chemin de Chambly, St-Hubert.

NATURE OF THE WORK:

The position of readaptation officer encompasses, in particular, responsibility for detecting, evaluating, helping and guiding students experiencing or likely to experience social maladjustments; creating conditions conducive to the development of autonomy and intervention focused on the attitudes and behaviours that adversely affect the student’s learning and social integration; providing advice and support to school resources and to parents.

SOME CHARACTERISTIC DUTIES

The readaptation officer participates in developing and implementing a psychoeducational service that meets the academic and administrative requirements of both the educational institutions and the school board.

He or she contributes to the detection of difficulties and identification of students experiencing problems, using an approach focusing on prevention and intervention; he or she plans and conducts psychoeducational evaluations to determine the student’s behavioural assessment and psychosocial needs; he or she collects from school or external resources as well as parents pertinent information, selects and administers appropriate tests, conducts interviews, makes observations and analyzes data in order to identify the nature of the problem.

He or she works with a multidisciplinary team to draw up and review a student’s individualized education plan by including, in the plan, his or her action plan, if necessary; he or she participates in defining intervention objectives and means; he or she works with other team members to harmonize and coordinate interventions and to assess the achievement of objectives.

He or she works with teachers to develop and implement strategies and projects aimed at helping students who are experiencing or who are likely to experience social maladjustments.

He or she provides guidance and advice to school resources and to parents of students with social maladjustments; he or she recommends strategies for working with the students and guides them in adopting attitudes and approaches focusing on the development of desirable social behaviours and coping skills; he or she plans, organizes and conducts training activities.

He or she plans, organizes and conducts, in conjunction with school or external resources, activities with classes or groups of students experiencing common difficulties or specific problems.

He or she develops, adapts or prepares materials based on the needs and abilities of students experiencing social maladjustments.

He or she advises management staff, prepares expertise, evaluation, briefing and progress reports and formulates appropriate recommendations to support decision making.

He or she provides advice and support to school resources in matters pertaining to the integration of students into regular classes and proposes appropriate intervention means or activities for students. He or she establishes and maintains relationships and collaboration with partner organizations; he or she contacts those involved in intervention efforts to obtain or give advice and information; he or she may refer the student or his or her parents to resources appropriate for the situation and needs.

He or she may be called upon to help defuse crisis or emergency situations and to propose solutions.

QUALIFICATIONS:

A bachelor’s degree in an appropriate specialty, notably psychoeducation.

OTHER REQUIREMENTS:

The successful candidate will be able to communicate effectively in English and French.

Experience facilitating professional development courses based on psychological development.

Training in the area social emotional learning, the nurture approach and trauma informed intervention.

Being a member of the Ordre des psychoéducateurs et psychoéducatrices du Québec is an asset

ANNUAL BASIC SALARY:

In accordance with the Professionals’ Agreement: $48,689.00 to $83,462.00 per year according to experience and qualifications.

APPLICATIONS MUST BE SUBMITTED BEFORE 4:00PM ON September 27, 2023 THROUGH

APPLY TO EDUCATION or by email to: riversidecv@rsb.qc.ca .

The Riverside School Board thanks all applicants for their interest, but will only contact those selected.

Riverside School Board has implemented an Equal Access Employment Program and encourages applications from women, members of visible and ethnic minorities, Aboriginal people and people with disabilities.

Réussir dans les deux langues! – Success in both languages!

Ressources humaines ? Human Resources

Vous cherchez une organisation où Célébrer, s’Accomplir et Réussir sont des valeurs centrales?

Ne cherchez plus, vous nous avez trouvé. La commission scolaire de Riverside est le bon endroit pour vous.

Nous recherchons des personnes qui veulent faire une différence dans leur communauté, en travaillant pour un organisme dévoué à aider et à enseigner. Nos élèves, de la maternelle aux adultes, sont notre priorité.

Avec plus de 10 000 étudiants, vous contribuerez directement ou indirectement, à votre façon, à les aider à atteindre leur plein potentiel et à les voir atteindre leurs objectifs.

Looking for an organization where Respect, Success and Belonging are core values?

You’ve arrived! Riverside School Board is the right place for you.

We are looking for people who want to make a difference in their community, by working for an organization devoted to help and teach the future. Our students, from K4 to adult education, are our priority.

With over 10,000 students, you will contribute directly or indirectly, in your own way to help them reach their full potential and achieve their goals.

Avantages / Benefits

Assurance collective / Collective insurance

Un temps de vacances attrayant / Attractive vacation time

Fonds pour le développement personnel / Personal development funds

Fonds de pension à prestations déterminées / Defined pension plan

AVIS NO 140

AFFICHAGE : 2023.09.13

AGENTE OU AGENT DE BUREAU CLASSE I (57.142%)

Ce poste régulier à temps partiel est présentement disponible au Centre ACCESS Darwin situé au 2121 rue Darwin, Sainte-Julie

NATURE DU TRAVAIL : Le rôle principal et habituel de la personne salariée de cette classe d’emplois consiste à accomplir divers travaux administratifs de nature complexe selon des méthodes et procédures définies.

TÂCHES : La personne salariée est responsable de l’inscription des élèves ainsi que le dossier des finances, incluant les achats, la petite caisse, les dépôts bancaires et la codification des factures. La personne salariée de cette classe d’emplois s’assure du respect des normes, règlements, directives, politiques, méthodes et procédures applicables et pour ce faire, selon le cas, elle rédige, dresse, confectionne, vérifie et effectue le suivi de factures, de bons de commande, de récépissés, de listes, de registres divers tels que le registre de paie, d’absences, de congés, de taxation, les demandes de financement, des statistiques, des relevés, des formulaires, des inventaires ou tout autre rapport, tableau ou document administratif du même ordre; dans ce cadre, elle recueille, valide et compile les données qui lui sont nécessaires.

Elle effectue la tenue de livres comptables, entre les écritures dans les journaux, concilie des comptes, encaisse des paiements au comptoir, par courrier ou par mode direct, fait des paiements et des dépôts, codifie les dépenses, tient une petite caisse et effectue certains achats de valeur relativement peu élevée; elle compile les données budgétaires, collabore à l’élaboration du budget d’une unité ou d’un service et informe sur les soldes budgétaires.

Elle communique avec des personnes de la commission ou de l’extérieur pour obtenir ou fournir des renseignements reliés à ses tâches, transiger sur des délais, faire connaître les normes et les règlements et transmettre des décisions; elle rédige la correspondance inhérente à ses tâches.

Selon les instructions, elle effectue l’ensemble des opérations administratives reliées aux tests d’aptitude et fait passer des examens.

Elle utilise un ordinateur et les divers logiciels nécessaires pour l’exécution de ses travaux tels que traitement de texte, bases de données, tableurs et programmes maison; elle effectue des recherches sur Internet; elle utilise le courrier électronique. Elle peut être appelée à apporter une aide ponctuelle à des collègues pour l’utilisation de logiciels et programmes propres à leur travail commun. Elle peut être appelée à initier au travail les nouvelles agentes ou nouveaux agents de bureau, classe I ainsi qu’à coordonner le travail du personnel de soutien. Au besoin, elle accomplit toute autre tâche connexe.

QUALIFICATIONS : Être titulaire d’un diplôme d’études professionnelles dans une spécialité appropriée à la classe d’emplois ou être titulaire d’un diplôme de 5e année du secondaire ou être titulaire d’un diplôme ou d’une attestation d’études dont l’équivalence est reconnue par l’autorité compétente, et avoir une (1) année d’expérience pertinente.

AUTRES EXIGENCES :

Solides connaissances en bureautique.

Excellente connaissance de la langue anglaise et française, à l’oral et à l’écrit.

Solides compétences pour le travail d’équipe, excellentes aptitudes en collaboration et en relations interpersonnelles. Assister à des activités de développement professionnel et être motivé pour s’engager dans l’apprentissage continu.

HORAIRE : Lundi à vendredi de 8 h 00 à 12 h 00.

TRAITEMENT : 447.20 $ à 500,00 $ par semaine de 20 heures, selon qualifications et expérience.

LES CANDIDATURES DOIVENT ÊTRE SOUMISES AU PLUS TARD LE 19 SEPTEMBRE 2023 À 16H PAR L’INTERMÉDIAIRE DE APPLY TO EDUCATION OU PAR COURRIEL À riversidecv@rsb.qc.ca

La Commission scolaire Riverside remercie toutes les personnes de leur intérêt, mais ne communiquera qu’avec celles retenues.

La Commission scolaire Riverside souscrit à un programme d’accès à l’égalité en emploi et invite les femmes, les minorités visibles et ethniques, les autochtones et les personnes présentant un handicap à poser leur candidature.

NOTICE NO 140

POSTING: 2023.09.13

OFFICE AGENT CLASS I (57.142%%)

This regular part-time position is presently available at ACCESS Center Darwin located at 2121 Darwin street in Sainte-Julie.

NATURE OF WORK: The principal and customary work of an employee in this class of employment consists in performing a variety of administrative duties of a complex nature according to established methods and procedures.

DUTIES: The employee will be responsible for registering students as well as the finance dossier, including purchasing, petty cash, bank deposits and coding of invoices The employee in this class of employment ensures that the applicable practices, regulations, directives, policies, methods and procedures are respected. To do so, he or she drafts, prepares, creates, verifies and follows up on invoices, purchase orders, receipts, lists and various registers, such as payroll, absence, leave or taxation registers, funding requests, statistics, statements, forms, inventories and any other administrative report, table or document of the same nature; in this context, gathers, validates and compiles the necessary data.

He or she keeps accounting books, makes journal entries, reconciles accounts, receives payments at a counter, in the mail or by direct payment, makes payments and deposits, codes expenditures, keeps a petty cash and makes purchases of a nominal value; compiles budget data, participates in preparing the budget of a unit or a department and conveys budget balances.

He or she contacts persons in and outside the school board to obtain or provide information related to his or her duties, determines deadlines, makes practices and regulations known and conveys decisions. He or she drafts correspondence related to his or her duties.

As instructed, the employee carries out administrative operations related to aptitude tests and administers the tests. The employee uses a computer and the necessary software to perform his or her duties related to word processing, database entry, spreadsheets and in-house programs; he or she carries out research on the Internet; uses e-mail. He or she may be required to help, on occasion, colleagues with the common software and programs used. The employee may be required to train new class I office agents as well as to coordinate the work of support staff. If need be, he or she performs any other related duty.

QUALIFICATIONS: Hold a Diploma of Vocational Studies in a specialty appropriate for the class of employment, a Secondary School Diploma or a diploma or an attestation of studies recognized as equivalent by the competent authority, and have one (1) year of pertinent experience.

OTHER REQUIREMENTS:

Have a thorough knowledge of office automation.

Excellent knowledge of English and French, spoken and written.

Strong collaboration and team work skills, highly skilled in interpersonal interactions.

Must be willing to attend professional development activities and be self-motivated towards life long learning.

SCHEDULE: Monday to Friday from 8:00 am to 12:00pm.

SALARY: $447.20 to $500.00 per 20-hour week, according to qualifications and experience.

APPLICATIONS MUST BE SUBMITTED BEFORE 4:00PM ON SEPTEMBER 19, 2023 THROUGH APPLY TO EDUCATION. OR BY EMAIL TO riversidecv@rsb.qc.ca

The Riverside School Board thanks all applicants for their interest but will only contact those selected.

Riverside School Board has implemented an Equal Access Employment Program and encourages applications from women, members of visible and ethnic minorities, Aboriginal people and people with disabilities.

Réussir dans les deux langues! – Success in both languages!

Ressources humaines ? Human Resources

Vous cherchez une organisation où Célébrer, s’Accomplir et Réussir sont des valeurs centrales?

Ne cherchez plus, vous nous avez trouvé. La commission scolaire de Riverside est le bon endroit pour vous.

Nous recherchons des personnes qui veulent faire une différence dans leur communauté, en travaillant pour un organisme dévoué à aider et à enseigner. Nos élèves, de la maternelle aux adultes, sont notre priorité.

Avec plus de 10 000 étudiants, vous contribuerez directement ou indirectement, à votre façon, à les aider à atteindre leur plein potentiel et à les voir atteindre leurs objectifs.

Looking for an organization where Respect, Success and Belonging are core values?

You’ve arrived! Riverside School Board is the right place for you.

We are looking for people who want to make a difference in their community, by working for an organization devoted to help and teach the future. Our students, from K4 to adult education, are our priority.

With over 10,000 students, you will contribute directly or indirectly, in your own way to help them reach their full potential and achieve their goals.

Avantages / Benefits

Assurance collective / Collective insurance

Un temps de vacances attrayant / Attractive vacation time

Fonds pour le développement personnel / Personal development funds

Fonds de pension à prestations déterminées / Defined pension plan

AVIS NO. 139

AFFICHAGE : 2023.09.13

SECRÉTAIRE D’ÉCOLE OU DE CENTRE

Ce poste régulier à temps plein est présentement disponible au Centre Access de la Savane situé au 4861 chemin de la Savane, Saint-Hubert.

NATURE DU TRAVAIL :

En plus des tâches définies à la classe d’emplois de secrétaire, le rôle principal et habituel de la personne salariée de cette classe d’emplois consiste à voir, selon les instructions ou en collaboration, à la bonne marche administrative de l’école ou du centre, notamment en assumant la responsabilité et la coordination des travaux administratifs du secrétariat de l’école ou du centre d’éducation des adultes ou du centre de formation professionnelle.

TÂCHES:

Selon les instructions ou en collaboration, elle planifie et organise le travail du secrétariat de manière à ce que l’école ou le centre se conforme aux diverses obligations administratives à l’égard de la commission, des ministères et divers organismes et à respecter les échéanciers de ces opérations et des diverses activités de l’école ou du centre; elle en fait le suivi et effectue les rappels appropriés; elle prend connaissance des procédures administratives impliquant ses tâches, de manière à s’y conformer et, au besoin, d’en informer les personnes concernées.

Selon les instructions et dans les limites de sa fonction, elle répond aux demandes et doléances et apporte les solutions dans la mesure de sa compétence; en l’absence de la direction et selon les instructions, elle informe sur les décisions et directives normalement applicables aux problèmes qui lui sont signalés.

Elle collige les données nécessaires pour la préparation du budget, participe à son élaboration, voit à son suivi et dresse des rapports sur les soldes budgétaires; elle effectue la tenue des livres comptables de l’école ou du centre et des activités parascolaires, le paiement des factures, des autres comptes et les dépôts bancaires; elle signe conjointement des chèques, concilie des comptes, tient une petite caisse et recueille les argents pour diverses activités ou campagnes de financement.

Elle compile les demandes de matériel du personnel de l’école ou du centre, effectue les calculs nécessaires, vérifie les disponibilités budgétaires et les prix auprès des fournisseurs; selon la politique en vigueur, elle procède aux achats ou remplit les bons de commande, réceptionne les marchandises et voit à leur distribution.

Elle tient un magasin d’articles scolaires. Elle dresse l’inventaire physique des immobilisations de l’école ou du centre et l’inventaire des livres de la bibliothèque. Pour les réparations de matériel et d’équipement, elle réquisitionne les services demandés et s’assure que les réparations ont été effectuées. Selon les instructions, elle dresse la liste des personnes disponibles pour la suppléance du personnel enseignant et, selon les indications, voit au remplacement du personnel absent. Elle est responsable de la tenue de registres et dossiers concernant, entre autres, l’inscription et le classement des élèves, l’assiduité du personnel et des élèves, la paie du personnel temporaire, les examens scolaires, les bulletins, la déclaration de l’effectif scolaire et le transport scolaire; elle vérifie les données nécessaires, les saisit, produit et transmet les rapports; elle remplit divers formulaires.

Elle répond aux besoins des élèves : elle transmet, dans des situations inhabituelles, les messages particuliers et importants aux élèves, aux parents et au personnel de l’école ou du centre et, au besoin, les rappelle aux personnes concernées; selon la politique en vigueur et dans la mesure de sa compétence, prend les mesures appropriées dans les situations d’urgence; elle peut être appelée à exercer la surveillance d’élèves dans des situations exceptionnelles et pour de courtes périodes; au besoin, prodigue les premiers soins; elle remplit les rapports requis.

Elle peut être appelée à effectuer le prêt de volumes et à contrôler le prêt d’appareils audiovisuels et à s’acquitter des tâches administratives relatives à la location ou au prêt de salles, à participer à l’organisation matérielle d’activités éducatives en procédant notamment à la réservation du transport.

Elle répond aux demandes de renseignements sur le suivi des dossiers et des réunions, les politiques, la réglementation ou autres sujets reliés aux tâches dont elle s’acquitte et, au besoin, effectue des rappels; elle transmet la documentation pertinente; elle examine le courrier, recherche, recueille et agence les renseignements pertinents; dans les limites de sa fonction, prépare un projet de réponse, achemine le tout à la personne concernée et en assure le suivi; elle prépare la synthèse des problèmes et questions complexes avant de les transmettre à la personne concernée.

Elle voit à l’organisation matérielle des réunions, convoque les participantes et participants, prépare les dossiers nécessaires, rédige, selon les instructions reçues, un projet d’ordre du jour en fonction des sujets recueillis et, au besoin, assiste à ces réunions et rédige un projet de compte rendu ou de procès-verbal.

Elle rédige, à partir d’indications sommaires, des notes de service ou des communiqués; elle participe à l’élaboration du système de classement; elle archive les documents de l’école ou du centre selon la politique en vigueur.

Elle utilise un ordinateur et les divers logiciels nécessaires à l’exécution de ses travaux tels que traitement de texte, bases de données, tableurs et programmes maison; elle effectue des recherches sur Internet; elle fait le suivi du courrier électronique. Elle peut être appelée à apporter une aide ponctuelle au personnel de l’école ou du centre pour l’utilisation des logiciels et programmes propres à leur travail commun.

Elle peut être appelée à initier au travail les nouvelles ou nouveaux secrétaires d’école ou de centre ainsi qu’à coordonner le travail du personnel de soutien.

Au besoin, elle accomplit toute autre tâche connexe.

QUALIFICATIONS :

Être titulaire d’un diplôme d’études professionnelles en secrétariat ou être titulaire d’un diplôme de 5e année du secondaire ou être titulaire d’un diplôme ou d’une attestation d’études dont l’équivalence est reconnue par l’autorité compétente, et avoir quatre (4) années d’expérience pertinente.

AUTRES EXIGENCES :

Connaissance en bureautique. Excellente connaissance de la langue anglaise et française, parlée et écrite.

Être titulaire d’un document datant d’au plus trois (3) ans, attestant la réussite :

1° soit d’un cours de secourisme général d’une durée minimale de huit (8) heures;

2° soit d’un cours d’appoint d’une durée minimale de six (6) heures visant la mise à jour des connaissances acquises dans le cadre du cours mentionné au paragraphe précédent.

HORAIRE : 8H00 à 16H00 avec une pause repas de 60 minutes

TRAITEMENT : 798,35$ to 948.50$ par semaine de 35 heures, selon qualifications et expérience

LES CANDIDATURES DOIVENT ÊTRE SOUMISES AU PLUS TARD LE 19 SEPTEMBRE 2023 À 16H PAR L’INTERMÉDIAIRE DE APPLY TO EDUCATION OU PAR COURRIEL À riversidecv@rsb.qc.ca

La Commission scolaire Riverside remercie toutes les personnes de leur intérêt, mais ne communiquera qu’avec celles retenues.

La Commission scolaire Riverside souscrit à un programme d’accès à l’égalité en emploi et invite les femmes, les minorités visibles et ethniques, les autochtones et les personnes présentant un handicap à poser leur candidature.

NOTICE NO:139

POSTING:2023.02.13

SCHOOL OR CENTER SECRETARY

This regular full time position is currently available at Access Center de la Savanne located at 4861 chemin de la Savane, Saint Hubert.

NATURE OF WORK:

In addition to the duties defined in the class of employment of secretary, the principal and customary work of an employee in this class of employment consists in ensuring, as instructed or in conjunction with others, the smooth operation of the school or centre by assuming the responsibility and coordination of the administrative tasks of school or adult education or vocational training centre secretaries.

DUTIES:

As instructed or in conjunction with others, the employee plans and organizes secretarial work so that the school or centre complies with the various administrative obligations associated with the board, the ministries and various organizations and meets the deadlines of the operations and the various school or centre activities; he or she carries out the follow-up and the appropriate reminders; takes note of the administrative procedures related to his or her tasks so that he or she may comply thereto and, if necessary, inform the persons concerned about them.

As instructed and within the limits of his or her duties, the employee responds to requests and complaints and tries to resolve problems within his or her competence; in the absence of the administration and as instructed, the employee provides information on the decisions and instructions normally applicable to the problems reported to him or her. He or she compiles the necessary information for the preparation of the budget, participates in preparing it, monitors it and prepares reports on the budget balances; keeps the accounting books of the school or centre and of extracurricular activities, pays invoices and other accounts and makes bank deposits; signs cheques jointly, reconciles accounts, keeps a petty cash and collects funds raised during fundraising events.

He or she compiles requests for material from school or centre staff, carries out the necessary calculations, verifies budget allocations and prices with suppliers; purchases goods or fills out purchase orders as well as receives and distributes goods according to the policy in effect. He or she keeps a school supply store. He or she draws up the physical inventory of the school’s or centre’s immovables and of library books. As regards the repair of material and equipment, he or she requests the appropriate services and ensures that the necessary repairs are made. As instructed, the employee prepares the list of teachers available for substitution and, as requested, ensures that absent employees are replaced.

He or she is responsible for keeping registers and files concerning, among others, student registration and placement, staff and student absences, temporary staff payroll, school exams, report cards, declaration of

student enrolment and student transportation; verifies the necessary data, enters it, produces and forwards reports; fills out forms.

He or she responds to students’ needs: conveys, in unusual circumstances, specific and pertinent messages to students, parents and school or centre staff and, if necessary, reminds those concerned; according to the policy in effect and within his or her competence, the employee takes the appropriate measures in emergency situations; may be required to supervise students in exceptional circumstances and for short periods; if necessary; administers first aid; completes the reports required.

He or she may be required to carry out the loan of books and oversee the loan of audiovisual equipment and carry out administrative tasks related to the loan and rental of rooms, participates in organizing the materials for educational activities, such as transportation reservations.

He or she responds to information requests on the follow-up of files and meetings, policies, regulations or other subjects related to the duties performed and, if necessary, reminds those concerned; forwards the pertinent documentation; handles the mail as well as finds, gathers and compiles pertinent information; within the limits of his or her duties, the employee prepares a draft response, forwards it to the person concerned and ensures the followup; prepares a summary of complicated problems and issues before forwarding them to the person concerned.2 The employee organizes meetings, convenes participants and prepares the necessary files; he or she prepares, as instructed, a draft agenda of the subjects compiled and, if necessary, attends meetings and prepares a draft of the minutes.

He or she drafts memorandums or bulletins from brief notes; takes part in setting up a filing system; archives school or centre documents according to the policy in effect.

He or she uses a computer and the necessary software to perform his or her duties related to word processing, database entry, spreadsheets and in-house programs; carries out research on the Internet and follows up on e-mail messages. He or she may be required to help, on occasion, colleagues with the common software and programs used.

He or she may be required to train new school or centre secretaries and to coordinate the work of support staff. If need be, he or she performs any other related duty.

QUALIFICATIONS:

Hold a Diploma of Vocational Studies in Secretarial Studies, a Secondary School Diploma or a diploma or an attestation of studies recognized as equivalent by the competent authority, and have four (4) years of pertinent experience.

OTHER REQUIREMENTS:

Have a basic knowledge of office automation.

Excellent English and French language skills (written and spoken).

Hold a certificate dated no more than three (3) years attesting to the successful completion of:

1. a standard first aid course of a minimum eight (8)-hour duration;

2. a refresher course of a minimum six (6)-hour duration updating the skills acquired in the course mentioned in paragraph 1.

SCHEDULE: 8:00am to 4:00pm with a meal break of 60 minutes

SALARY: $798.35 to $948.50 per 35-hours week, according to qualifications and experience.

APPLICATIONS MUST BE SUBMITTED BEFORE 4:00PM ON SEPTEMBER 19 , 2023 THROUGH APPLY TO EDUCATION OR BY EMAIL TO riversidecv@rsb.qc.ca

The Riverside School Board thanks all applicants for their interest, but will only contact those selected

Riverside School Board has implemented an Equal Access Employment Program and encourages applications from women, members of visible and ethnic minorities, Aboriginal people and people with disabilities.

Réussir dans les deux langues! – Success in both languages!

Ressources humaines ? Human Resources

Vous cherchez une organisation où Célébrer, s’Accomplir et Réussir sont des valeurs centrales?

Ne cherchez plus, vous nous avez trouvé. La commission scolaire de Riverside est le bon endroit pour vous.

Nous recherchons des personnes qui veulent faire une différence dans leur communauté, en travaillant pour un organisme dévoué à aider et à enseigner. Nos élèves, de la maternelle aux adultes, sont notre priorité.

Avec plus de 10 000 étudiants, vous contribuerez directement ou indirectement, à votre façon, à les aider à atteindre leur plein potentiel et à les voir atteindre leurs objectifs.

Looking for an organization where Respect, Success and Belonging are core values?

You’ve arrived! Riverside School Board is the right place for you.

We are looking for people who want to make a difference in their community, by working for an organization devoted to help and teach the future. Our students, from K4 to adult education, are our priority.

With over 10,000 students, you will contribute directly or indirectly, in your own way to help them reach their full potential and achieve their goals.

Avantages / Benefits

Assurance collective / Collective insurance

Un temps de vacances attrayant / Attractive vacation time

Fonds pour le développement personnel / Personal development funds

Fonds de pension à prestations déterminées / Defined pension plan

AVIS NO 141

AFFICHAGE : 2023.09.13

TECHNICIEN OU TECHNICIENNE EN ADMINISTRATION

REMPLACEMENT

Ce poste temporaire à temps plein est disponible au centre administratif de la commission scolaire Riverside située au 7525 chemin de Chambly, Saint-Hubert, QC, J3Y 0N7. La personne fera partie de l’équipe des ressources humaines et sera sous la responsabilité de la direction des ressources humaines.

NATURE DU TRAVAIL: Le rôle principal et habituel de la personne salariée de cette classe d’emplois consiste à effectuer divers genres de travaux techniques reliés à la gestion des ressources humaines, à l’élaboration et à la mise en application de normes et des travaux reliés aux opérations administratives. Dans son travail, elle peut assister du personnel de soutien et du personnel cadre, au besoin.

TÂCHES :

Procéder lors des embauches, à l’évaluation de la scolarité et de l’expérience pertinente en s’assurant de l’authenticité des documents produits afin de déterminer la classification et la rémunération du personnel.

S’assurer d’avoir les documents requis pour l’ouverture des nouveaux dossiers dans le système de paie.

Accueillir le nouveau personnel et le renseigner sur les conditions générales de travail et les avantages sociaux.

Faire le suivi concernant la période d’essai et la gestion de la permanence.

Gérer les listes d’ancienneté et de priorité et en faire la publication.

Effectuer la correspondance relative aux embauches et aux changements au niveau des condition d’emploi du personnel concerné.

Produire des bases de données concernant les postes des techniciens en éducation spécialisée, préposés aux handicapés, services de garde, ainsi que les vacances, les mises à pied et l’attribution de postes.

Répondre aux questions des employés relatives à leur rémunération.

Autres:

Mettre en application les conventions collectives, les lois et les règlements en lien avec les activités de son secteur.

Coordonner au besoin le travail du personnel de soutien impliqué dans la réalisation d’opérations techniques de son secteur d’activités et formuler des suggestions et des recommandations afin d’améliorer les opérations de celui-ci.

Assiste d’autres techniciens ou techniciennes en administration lorsque nécessaire.

Au besoin, elle accomplit toute autre tâche connexe.

QUALIFICATIONS REQUISES :

Être titulaire d’un diplôme d’études collégiales en techniques administratives avec option appropriée à la classe d’emplois ou être titulaire d’un diplôme ou une attestation d’études dont l’équivalence est reconnue par l’autorité compétente.

AUTRES EXIGENCES :

Excellente connaissance de la langue française et anglaise, parlée et écrite.

Un bon sens de l’organisation et l’esprit d’initiative sont des atouts importants. Une excellente connaissance des logiciels Word et Excel est nécessaire.

Une connaissance du système paie et GRH de la GRICS, un atout.

HORAIRE: Du lundi au vendredi de 8h30 à 16h30 avec une pause-repas de 60 minutes.

TRAITEMENT: 847,35$ à 1141,20$ par semaine de 35 heures, selon qualifications et expérience.

LES CANDIDATURES DOIVENT ÊTRE SOUMISES AU PLUS TARD LE 26 SEPTEMBRE 2023 À 16H PAR L’INTERMÉDIAIRE DE APPLY TO EDUCATIO OU PAR COURRIEL À riversidecv@rsb.qc.ca

La Commission scolaire Riverside remercie toutes les personnes de leur intérêt, mais ne communiquera qu’avec celles retenues.

La Commission scolaire Riverside souscrit à un programme d’accès à l’égalité en emploi et invite les femmes, les minorités visibles et ethniques, les autochtones et les personnes présentant un handicap à poser leur candidature.

NOTICE NO. 141

POSTING: 2023.09.13

ADMINISTRATION TECHNICIAN

REPLACEMENT

This temporary full-time position is available at the Riverside School Board office at Chemin Chambly, St. Hubert, QC, J3Y 0N7. The successful candidate will be a member of the Human Resources team and will report to the Director of Human Resources.

NATURE OF WORK: The principal and customary work of an employee in this class of employment consists in performing various technical tasks related to the management of human resources, development and implementation of standards and activities related to administrative operations. As part of his or her duties, the employee may assist administrative, technical support staff and administrators as required.

DUTIES:

With the hiring of new employees, verifies and determines the academic and professional qualifications of candidates, ensures the authenticity of documents produced and checks previous work records in order to establish the employee classification and remuneration.

Ensures the reception of all pertinent documents required to open a new file in the pay system.

Meets with and informs new employees of their general working conditions, social benefits, and remuneration.

Tracks employees’ probationary periods and the attainment of permanence.

Updates and publishes priority and seniority lists.

Handles correspondence relating to hiring and changes to conditions of employment.

Produces and manages the databases containing information on the positions of special education technicians, attendants to the handicapped and daycare employees, as well as for vacation days, layoffs and the assignment of positions.

Answers employees’ questions concerning their remuneration.

Other:

Applies collective agreements, laws and other applicable regulations concerning human resource management.

Coordinates the work of support staff in performing duties related to the implementation of programs involving technical operations and formulates suggestions and recommendations in order to improve operations within the department.

Assists other administrative technicians where required.

Performs any other related tasks.

REQUIRED QUALIFICATIONS:

Hold a Diploma of College Studies in Business Administration with an option appropriate for the class of employment, or a diploma or an attestation of studies recognized as equivalent by the competent authority.

OTHER REQUIREMENTS:

Proficient in English and French, written and spoken.

The candidate must have good organizational skills and be autonomous.

Excellent knowledge of Word and Excel are also required.

Knowledge of the GRICS pay system and GRH, an asset.

SCHEDULE: Monday to Friday, 8:30 a.m. to 4:30 p.m. with a 60-minute meal break.

SALARY: $847.35 to $1141.20 per 35-hour week, according to qualifications and experience.

APPLICATIONS MUST BE SUBMITTED BEFORE 4:00PM ON SEPTEMBER 26, 2023. THROUGH APPLY TO EDUCATION OR BY EMAIL TO riversidecv@rsb.qc.ca

The Riverside School Board thanks all applicants for their interest but will only contact those selected.

Riverside School Board has implemented an Equal Access Employment Program and encourages applications from women, members of visible and ethnic minorities, Aboriginal people and people with disabilities.

Réussir dans les deux langues! – Success in both languages!

Ressources humaines ? Human Resources

Vous cherchez une organisation où Célébrer, s’Accomplir et Réussir sont des valeurs centrales?

Ne cherchez plus, vous nous avez trouvé. La commission scolaire de Riverside est le bon endroit pour vous.

Nous recherchons des personnes qui veulent faire une différence dans leur communauté, en travaillant pour un organisme dévoué à aider et à enseigner. Nos élèves, de la maternelle aux adultes, sont notre priorité.

Avec plus de 10 000 étudiants, vous contribuerez directement ou indirectement, à votre façon, à les aider à atteindre leur plein potentiel et à les voir atteindre leurs objectifs.

Looking for an organization where Respect, Success and Belonging are core values?

You’ve arrived! Riverside School Board is the right place for you.

We are looking for people who want to make a difference in their community, by working for an organization devoted to help and teach the future. Our students, from K4 to adult education, are our priority.

With over 10,000 students, you will contribute directly or indirectly, in your own way to help them reach their full potential and achieve their goals.

Avantages / Benefits

Assurance collective / Collective insurance

Un temps de vacances attrayant / Attractive vacation time

Fonds pour le développement personnel / Personal development funds

Fonds de pension à prestations déterminées / Defined pension plan

AVIS NO 138

AFFICHAGE : 2023.09.12

TECHNICIEN OU TECHNICIENNE EN ADMINISTRATION

PROJET SPÉCIAL

Ce poste temporaire à temps plein est présentement disponible et ce jusqu’au 30 juin, 2024 au centre administratif de la commission scolaire Riverside située au 7525 chemin de Chambly, Saint-Hubert, QC, J3Y 0N7. La personne fera partie de l’équipe des ressources humaines et sera sous la responsabilité de la direction des ressources humaines.

NATURE DU TRAVAIL: Le rôle principal et habituel de la personne salariée de cette classe d’emplois consiste à effectuer divers genres de travaux techniques reliés à la gestion des ressources humaines, à l’élaboration et à la mise en application de normes et des travaux reliés aux opérations administratives. Dans son travail, elle peut assister du personnel de soutien et du personnel cadre.

TÂCHES :

Procéder lors des embauches du personnel enseignant, professionnel à l’évaluation de la scolarité et de l’expérience pertinente en s’assurant de l’authenticité des documents produits afin de déterminer la classification et la rémunération du personnel.

S’assurer d’avoir les documents requis pour l’ouverture des nouveaux dossiers dans GRH-Poste.

Accueillir le nouveau personnel et les renseigner sur les conditions générales de travail et les avantages sociaux.

Faire la mise à jour et publication des listes de priorité et d’ancienneté pour les enseignants et les professionnels.

Traiter la correspondance relative à l’embauche et aux modifications des conditions d’emploi.

Préparer les contrats et les lettres d’embauche.

Traiter les congés d’absence, les congés de maternité/paternité, les congés sabbatiques et les prêts de services pour tous les groupes d’employés.

Produire et gérer les bases de données contenant des informations sur l’allocation du personnel enseignant et professionnel.

Répondre aux questions des employés relatives à leur rémunération.

Suivre les mouvements du personnel et effectuer les changements nécessaires dans GRH-Poste.

Aider au traitement des réclamations de la CNESST et de la SAAQ et s’assurer que les suivis sont effectués.

Aider à coordonner les formations SIMDUT, Secourisme en milieu de travail et autres formations connexes.

Autres:

Mettre en application les conventions collectives, les lois et les règlements en lien avec les activités de son secteur.

Coordonner au besoin le travail du personnel de soutien impliqué dans la réalisation d’opérations techniques de son secteur d’activités et formuler des suggestions et des recommandations afin d’améliorer les opérations de celui-ci.

Assiste d’autres techniciens ou techniciennes en administration lorsque nécessaire.

Au besoin, elle accomplit toute autre tâche connexe.

QUALIFICATIONS REQUISES :

Être titulaire d’un diplôme d’études collégiales en techniques administratives avec option appropriée à la classe d’emplois ou être titulaire d’un diplôme ou une attestation d’études dont l’équivalence est reconnue par l’autorité compétente.

AUTRES EXIGENCES :

Excellente connaissance de la langue française et anglaise, parlée et écrite.

Un bon sens de l’organisation et l’esprit d’initiative sont des atouts importants.

Une excellente connaissance des logiciels Word et Excel est nécessaire.

Une connaissance du système GRH-Paie de la GRICS est un atout.

Doit avoir une bonne maîtrise des applications Office 365

HORAIRE: Du lundi au vendredi de 8h30 à 16h30 avec une pause-repas de 60 minutes.

TRAITEMENT: 847,35$ à 1141,20$ par semaine de 35 heures, selon qualifications et expérience.

LES CANDIDATURES DOIVENT ÊTRE SOUMISES AU PLUS TARD LE 26 SEPTEMBRE 2023 À 16H PAR L’INTERMÉDIAIRE DE APPLY TO EDUCATION OU PAR COURRIEL À riversidecv@rsb.qc.ca

La Commission scolaire Riverside remercie toutes les personnes de leur intérêt, mais ne communiquera qu’avec celles retenues.

La Commission scolaire Riverside souscrit à un programme d’accès à l’égalité en emploi et invite les femmes, les minorités visibles et ethniques, les autochtones et les personnes présentant un handicap à poser leur candidature.

NOTICE NO138

POSTING: 2023.09.12

ADMINISTRATION TECHNICIAN (100%)

SPECIAL PROJECT

This temporary full-time position is currently available until June 30, 2024, at the Riverside School Board office located at 7525 Chemin Chambly, St. Hubert, QC, J3Y 0N7. The successful candidate will be a member of the Human Resources team and will report to the Director of Human Resources.

NATURE OF WORK: The principal and customary work of an employee in this class of employment consists in performing various technical tasks related to the management of human resources, development and implementation of standards and activities related to administrative operations. As part of his or her duties, the employee may assist administrative, technical support staff and administrators.

DUTIES:

With the hiring of new Teaching, Professional and Support Staff employees, verifies and determines the academic and professional qualifications of candidates, ensures the authenticity of documents produced and checks previous work records in order to establish the employee classification and remuneration.

Ensures the reception of all pertinent documents required to open a new file in the pay system.

Meets with and informs new employees of their general working conditions, social benefits, and remuneration.

Updates and publishes priority and seniority lists for Teachers and Professionals.

Handles correspondence relating to hiring and changes to conditions of employment.

Prepares contracts and letters of engagement.

Processes leaves of absences, maternity/paternity leaves, sabbatical leaves and loans of services for all employee groups.

Produces and manages the databases containing information on Teacher and Professional staffing.

Answers employees’ questions concerning their remuneration.

Follows movement of personnel and makes the required changes in GRH-Poste.

Assist with processing CNESST as well as SAAQ claims and ensures that follow ups are completed.

Assist with coordinating WHMIS, Secourisme en milieu de travail and other related trainings.

Other:

Applies collective agreements, laws and other applicable regulations concerning human resource management.

Coordinates the work of support staff in performing duties related to the implementation of programs involving technical operations and formulates suggestions and recommendations in order to improve operations within the department.

Assist other administrative technicians where required.

Performs any other related tasks.

REQUIRED QUALIFICATIONS:

Hold a Diploma of College Studies in Business Administration with an option appropriate for the class of employment, or a diploma or an attestation of studies recognized as equivalent by the competent authority.

OTHER REQUIREMENTS:

Proficient in English and French, written and spoken.

The candidate must have good organizational skills and be autonomous.

Excellent knowledge of Word and Excel are also required.

Knowledge of GRH-Paie and GRH-Poste, an asset;

Must be proficient with Office 365 applications;

SCHEDULE: Monday to Friday from 8:30am to 4:30pm with a 60 minutes lunch break.

SALARY: $847.35 to $1141.20 per 35-hour week, according to qualifications and experience.

APPLICATIONS MUST BE SUBMITTED BEFORE 4:00PM ON SEPTEMBER 26, 2023. THROUGH APPLY TO EDUCATION OR BY EMAIL TO riversidecv@rsb.qc.ca .

The Riverside School Board thanks all applicants for their interest but will only contact those selected.

Riverside School Board has implemented an Equal Access Employment Program and encourages applications from women, members of visible and ethnic minorities, Aboriginal people and people with disabilities.